Summa sidvisningar

lördag 12 september 2015

Påkörda på parkeringen

Oj vad effektiva vi varit här hemma ikväll. Jag sydde ett par leggings, Fanny gjorde en blåbärspaj. 
Fabian byggde med duplo.
Robert och Andres hängde i vardagsrummet 
Och Selma busade på Fabians rum.
Robert var faktiskt duktig före oss, han gjorde en sån god middag. Klyftpotatis och kyckling fick vi.
Byxorna är till lilla Alice kusin. Hon ville så gärna också ha hemsydda kläder som Alice har. Så hon frågade sin (och Alice) farmor om inte hon kunde fråga Alice mormor (jag) om  jag kunde sy ett par till henne. Såklart att jag gjorde det.
Fabian och Selma försökte att tysta Robert på kvällen genom att dra åt snörena i hans tröja runt halsen. Men inte ens det fick honom tyst.
Idag hörde han rösten riktigt mycket. Han plockade upp Selma och Fanny på vägen hem från jobbet. Jag och Fabian tog en promenad och mötte upp dom vid Willys för vi skulle handla. Jag stod utanför bilen och dom satt kvar i bilen när en bil bredvid backade ut från sin plats. Tydligen var det drygt att backa tillräckligt långt bak för när han åkte fram och iväg så körde han in i vår bil så hela bilen gungade till. 

Sen åkte han vidare iväg bara. Robert blev fly förbannad och sprang efter och stoppade honom ute på gatan. Han påstod sig inte ha varken känt eller hört nåt att han körde in i vår bil. Han svor till och med på sina barn.... om han nu ens hade några. Det blev en liten skråma på kofångaren bak så det gick ju rätt bra ändå. Men att smita på det viset är INTE rätt!! 
Så skönt att se Robert brusa upp för en gångs skull. Han behåller alltid lugnet annars men idag fick han nog. 
Nu har blåbärspajen landat i magen och dom små sover sött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar