Summa sidvisningar

söndag 13 september 2015

Morgonpigga barn, trötta föräldrar

Selma vaknade två gånger i natt. Sista gången klockan 04. En timme senare vaknade även Fabian. Robert åkte till jobbet och jag och Fanny satt och gäspade ikapp bland två pigga busiga barn....
Selma somnade om igen i halv sju tiden och även Fabian så vi lade oss allihopa igen. En halvtimme senare När jag precis somnat om vaknade Fabian igen. Han hade bajsat och senare blev det även ett lass på toan. 
Runt halv nio somnade han om igen och jag kröp ner i min sköna säng för att få lite sömn till.
Men då vaknade Selma så var det full rulle igen. Att gosa med henne är som att mysa med en elvisp eller nåt. Inte stilla en sekund. Fabian kan man mysa med i en timme ibland.
Alice och hennes farmor kom förbi och hälsade på oss på förmiddagen. 
Idag gick det hur bra som helst trots att Fabian var nyvaken. Han pussade och kramade både Alice och Selma.
Alice var så söt och satte sig som Fabian på golvet och hasade likt han på rumpan. Dom är väl för underbara mina små godingar ♡
På eftermiddagen åkte vi lite buss med Robert. Fanny och Selma hoppade av hemma i Grycksbo och jag och Fabian åkte med till slutstationen och åkte bil med Robert hem sen.
Det var två glada barn på bussen.
Den ena blev dock trött efter en kort stund.
Jobbigt att vara hos morbror och leka. Hon är så himla snäll och nöjd lilla Selma  alltid ett stort leende. 
Vi har haft lite systuga också. Jag sydde leggings till mig och Fanny sydde ett par till Selma.
När vi kom hem från bussturen så kom det en fotograf hem till oss. Det kommer att bli ett reportage om Robert och Fabian i tidningen "Hänt i Veckan"
Fanny hade flätat mitt hår igår så jag var snygg i håret på bilderna. Fabian blev så lortig när han var ute och rullade i rullstolen på gården så han åkte i badet innan läggdags. Det var en mycket trött kille som somnade redan klockan sju. Jag kommer inte att bli långvarig uppe heller. Imorgon ska jag på kurs och börjar jobba en timme tidigare än vanligt. Hoppas på en hel natts skön sömn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar