Summa sidvisningar

fredag 4 september 2015

Ingen kan göra allt men alla kan göra något

Jag blir så himla illa berörd av allt onda som händer i vår värld.
Stackars små oskyldiga barn som levt hela sina liv i krig och elände.
Det går inte ens att föreställa sig hur många människor som är i flykt.
Man vill så gärna bidra med något som kan hjälpa dom.
Jag har skickat sms och skänkt bidrag.
Nu börjar det komma insamlingar här i Falun där dom vill ha kläder, filtar, hygienartiklar med mera.
Imorgon ska jag rensa ur våra garderober på kläder vi kan skänka bort.
Vet att jag har massor med för små fleecetröjor som bara ligger.
Ja andra kläder också.
Det kommer ju att bli kallare framöver. Ett ställe här i Falun som tar emot kläder och sånt är Svenska kyrkan
http://m.svenskakyrkan.se/?id=1308807#.VempuTRQKpw.facebook

Jag beundrar människor som verkligen tar sig an såna här uppdrag.
Att åka personligen ner till dom drabbade områdena med sakerna och se till att dom kommer i rätt händer.
Då vet man med all säkerhet att det hamnar rätt.

Måtte allt krig och elände få ett slut innan hela världen dras in i det.
Jag tycker att all ondska verkar vara som en sjukdom, en epidemi som bara sprider sig och blir allt värre.
Folk är totalt känslokalla.
Hur kan man bli så hjärtlös?
Hur kan världen ha blivit så kall och grym? Eller har den alltid sett ut så och jag har bara varit blind?

Mer kärlek till folket♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar