Summa sidvisningar

tisdag 15 september 2015

Förberett inför morgondagen

Kanske inte världens mest aptitliga bild.
Men jag kan lova att det är lätt världens godaste fisksoppa.

Jag ska ha sopplunch på jobbet imorgon.
Och här är receptet om nån blir nyfiken och testa att göra den.
Väldigt enkel att göra.

3-4 rivna morötter
1 vitlöksklyfta
2 msk mjöl
6 dl vatten
2 fiskbuljong tärningar
1 ask kräft eller räkost  (400g)
2 dl creme fraiche
400 gram vit fisk
Salt, gurkmeja, paprikapulver, cayennepeppar efter smak
Finhackad dill

Fräs morötter och vitlök.
Häll i vatten och buljongtärningarna.
Koka 5-6 minuter
Lägg i osten, creme fraiche, kryddor och koka några minuter till.
Dela fisken i mindre bitar.
Sjud tills fisken är genomkokt.
Ha till sist i dillen och smaka av.

Har haft mamma och Felix på besök på eftermiddagen.
Robert gjorde en blåbärspaj och bjöd oss på.
Skulle kunna leva på blåbärspaj så jäkla gott!!
Fabian har busat med mormor och Felix och skrattade så han nästan kiknade.
Han somnade gott efter allt bus♡

3 kommentarer:

  1. Wow, den soppan lät otroligt god. Det receptet tänker jag sno rakt av och bjuda min familj på ngn dag. (Hoppas det är ok?)
    Tack för en underbar blogg. Du är otroligt duktig på allt du gör tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Sara! Tycker absolut att du ska bjuda familjen på soppa nån dag :)

      Radera
  2. Mmmmm (...slickar mig om munnen!!) det ser och låter gott! Den soppan ska jag göra någon dag! Älskar soppor!! Karin.

    SvaraRadera