Summa sidvisningar

lördag 26 september 2015

Bästa starten på dagen

Jag brukar sova i en hos Barnbarnen när dom sover här. Men i natt sov jag i min säng och Selma sov på eget rum för första gången. 
Hon har sovit som en prinsessa i natt. Somnade sju och sov i ett sträck till halv åtta.

Jag vaknade halv fyra av att hon lät (trodde jag) så jag sprang in till henne som en blixt. Där sov hon som en stock.
Det var Fabian som ropade. Gick in till honom och han hade kissat massor. Han kissar alltid jättemycket på nätterna. Var och varannan natt får man går upp och byta på honom på natten för att han har kissat igenom och blöjan väger ett par kilo.

Han ville inte alls sova vidare sen. Tog in honom till oss. Var som vanligt, som att vila med en elvisp i sängen. Efter en timme fick Robert nog och bar in honom på sitt rum igen. Efter mycket om och men så somnade han till sist igen. Tjugo över sju var det dags att stiga upp. Robert är så snäll och lät mig ligga kvar. 
När Selma vaknade så gick han och bytte på henne. Då öppnades sovrumsdörren och in kom Fabian. Han tyckte inte alls att jag skulle sova mer så det var bara att gå upp.

Han är så mammig och vill alltid sitta nära och mysa. Jättemysigt såklart men ibland skulle det vara skönt att få inta sitt morgonkaffet varmt och i lugnan ro. Njuter extra dom få gånger det händer. Och njuter extra extra mycket av våra mysstunder. Det står inte på förra han inte vill gosa med mamma mer. Selma blir väldigt "mormig" när hon är här också. Ingen vill sitta hos stackars Robert. I mitt knä är det fullt av gosprickar. Fast så värst mysigt är det inte alltid när man håller på att bli flintskallig och har dregel överallt ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar