Summa sidvisningar

tisdag 4 augusti 2015

Men va fan!!

Jag har haft en fruktansvärd tandläkarskräck sen jag var liten. 

Jag har haft såna tandplågor och tandvärk att jag önskat att jag hade dött. Jag föder hellre fem barn till än att ha tandvärk.
Det finns inget värre.
Jag har smockat i mig värktabletter för att lindra smärtan men jag gick inte till tandläkaren!

Mina tänder har tagit stryk varje gång jag varit gravid, tandköttet har blött och det såg ut som ett blodbad varje gång jag borstade tänderna.
Jag har haft såna mardrömmar om att tappa mina tänder.
Har drömt att jag vaknat och alla mina tänder låg på kudden.
Tänderna betyder massor för mig.

Jag har alltid haft vita, fina, jämna tänder.
Efter fyra barn blev dom sämre och sämre och tandvärken likaså.
Till slut började tänderna gå sönder riktigt och jag stod inte ut med tandplågorna längre.
Jag höll på att bli galen av värken och alla tabletter jag smockade i mig.
Skämdes gjorde jag också.
Sa inte till nån hur ont jag hade.
Jag kunde inte äta heller och rasade i vikt.

Jag tog mod till mig och sökte upp en tandläkare jag hört skulle vara bra om man led av tandläkarskräck.
Talade om för min bror (som också har/hade skräck) hur det stod till.
Jag ringde tandläkaren jag hört bra om och sa som det var.
Fick komma dit innan mitt besök och fick lugnande tabletter jag skulle ta innan mitt första besök.
Min bror körde in mig eftersom jag inte fick köra själv.

Efter det besöket har min skräck varit som bortblåst.
Likaså massor med pengar....
Jag har lagt ner MASSOR med pengar på att kunna le igen.
I flera år höll jag för munnen när jag log och skrattade för att jag hade en ful glugg jag skämdes enormt för.

Jag har satt in två titanskruvar i munnen och fått tänder för att fylla ut två gluggar jag hade.
Nu på kvällen när jag satt och åt en hårdmacka så lossnade en bit från en av tänderna.
Jag ser pengarna flyga iväg igen. Pengar som inte finns.
Jag måste ju fixa min tand igen...
Den här gången sätter inte skräcken stopp utan den förbaskade ekonomin!
Vi som ska på kryssning imorgon.
Varför ska det alltid bli nåt krångel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar