Summa sidvisningar

onsdag 19 augusti 2015

Liten blir stor

Mitt huvud är fullt av intryck och nya saker att lära sig och komma ihåg.
Började dagen med att åka upp till Helpdesk IT för att få hjälp med min mobil.
Det visade sig vara lättare sagt än gjort.
Dom var tre stycken som försökte men gick bet.
Det är nåt krångel på grund av namnbyte. Är ju bara fem och ett halvt år sen vi gifte oss och jag bytte efternamn....
Ska upp imorgon igen och försöka få igång det.
Jag kommer inte åt mina jobbmejl någonstans, varken på dator eller mobil.
Kan ju vara rätt bra att kunna läsa dom.

Sen cyklade jag ända ut till Hosjö, blev nästan en mils cykling på morgonen.
Skulle skriva ett brev till mina pensionärer och lite planering av aktiviteter ett par veckor framöver.
Fick hjälp av en toppenbra tjej som jobbar på Träffpunkten där.
Henne kommer jag att ta mycket hjälp av i början.
Det blir liksom så mycket att tänka på att det blir gröt i hjärnan och idéerna bara försvinner.
Fick ihop ett bra program till slut tack vare Helene.
Ska få låna lite saker av henne som jag inte har ännu.

Vill också tacka för alla bra tips om sångkunniga människor. Nu har jag flera att kontakta och fråga.

Imorgon fyller min Fanny hela 20 år!!
Jag minns som igår när jag fyllde tjugo. Jag jobbade som baderska på herrhagsgården.
Bodde i en tvåa i Bojsenburg för mig själv.
Hade haft en jobbig tid bakom mig och livet var rätt tufft då.
Rätt som det var knackade det på min dörr och där stod mina fantastiska arbetskamrater med sallad och tillbehör med sig.
Jag fick lov att gå över till grannen och låna stolar så vi kunde sitta allihopa.
Det blev verkligen ett kalas jag alltid kommer att minnas.

Herregud vad åren springer iväg.
Lilla Alice har blivit stora tjejen och håller på att skolas in på förskolan.
Det går hur bra som helst såklart.
Duktiga fina Alice♡

Blir en tidig kväll ikväll. Är helt slut i både kropp och knopp.
Hemmet ser ut som ett slagfält.
Får ta tag i det i helgen.
Men det är inte lätt när man har en liten tjomme hemma som sprider saker omkring sig överallt.
Sen har jag en stor tjomme som också sprider saker han med ;)
Fast han har blivit betydligt bättre på att plocka ihop och göra fint  hemma än förut.

Imorgon ska jag försöka få till lite frågor inför en tipspromenad på jobbet nästa vecka.
Kommer väl att drömma om frågor.
Har skruvat ihop sista möblerna på jobbet idag också.
Måste åka en vända till tippen med saker i morgon.
Det är lättare att ha ordning på jobbet där bara jag river fram (än så länge)
Fick besök av mina pensionärer idag också när jag var där.
Så kul att dom tittar in och säger hej när jag är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar