Summa sidvisningar

lördag 15 augusti 2015

En obehaglig natt

Det blev inte mycket till sömn i natt. Och det berodde inte på barnen för dom sov skönt hela natten. Jag blev väckt av att en gråtande Fanny kom inte i vårt sovrum när klockan var runt 02. Hon hade fått ett samtal av en kompis till Jesper. Dom var några kompisar som var ut igår. Jesper hade blivit bjuden på en drink av en för honom okänd kille. Alltså igång han kände igen innan men dom hade pratat igår. Efter den drinken började han känna sig konstig och kompisarna blev orolig. Han hade tuppa av och dom fick hjälp av vakterna sen körde dom honom till akuten. Han hade blivit drogad av något. Han krampade och var inte alls kontaktbar emellanåt. Jag och Fanny klädde på oss och gick direkt upp till akuten efter samtalet hon fått. Det var inte alls nån trevlig syn att se Jesper på det viset. Fanny stannade kvar hos honom. Hans mamma som jobbar på lasarettet var också där. Jag gick hem igen ifall om Selma skulle vakna. Jag somnade inte förrän efter 5 nån gång i morse. Klockan sju vaknade dom små och det var bara att stiga upp. Fanny kom hem i sju tiden på morgonen och hade varit vaken hela natten. Jesper hade legat på IVA hela natten. Vi fick gå upp och hämta honom efter lunch och han var betydligt piggare än i natt men lite skakad efter nattens händelse.  Det här hände min mamma och en arbetskamrat en gång när dom var i England. Dom hade tur att få hjälp hem av ett par andra arbetskamrater annars vet man aldrig vad som kunnat hänt dom. Det blev helt svart och dom hade vaknat upp på sitt hotellrum dagen efter bara. Så himla lätt hänt och så jäkla onödigt och hemskt! Håll koll på era drinkar på krogen!!
Här hemma har det varit pusskalas. Fabian som nästan varit rädd för Selma har helt plötsligt börja tycka jättemycket om henne. Han klappar och pussar på henne och är jättesnäll. 
Dom är ju bara för söta♡
Vi var bjudna på 30-årskalas i Främby idag. Jag hade helt tappat sugen och är så trött att ögonen går i kors på mig. 
Men för att hålla oss vakna så cyklade vi ut dit jag och Fabian för att hälsa på en sväng och hålla oss vakna en stund. Robert fick gå på kalas utan mig.
Det var ingen skön känsla kan jag lova att hoppa på sadeln idag. Jäklars va öm i röven jag är efter gårdagens cykeltur. Nu är det bara jag och Fabian hemma och det blir en tidig kväll ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar