Summa sidvisningar

torsdag 13 augusti 2015

Allt känns så bra just nu

Gick in och hämtade en busig kille och en blå kanin strax efter klockan 6 i morse.
Han skulle ha kaninen på huvudet hela tiden och det var full fart på honom. Min klocka skulle inte ringa förrän 7 men det var bara att stiga upp och koka lite kaffe.
Älskar MIN lokal som jag få pyssla inte lite som jag vill. Det är lite trångt men mysigt.
Lite dåligt med förvarings möjligheter, mitt "kontor" är i en plastlåda ovanför köksskåpen. Men det gör ingenting, jag stortrivs där. Allt är nytt och fräscht. 
Idag fick jag dessutom finfrämmande på jobbet av käre maken och lilla Fabian. Dom gillade också min nya arbetsplats. 
Dom stannade till och fikade och Fabian åt gröt. Sen skulle dom vidare till Omtanken som har en lokal i Hälsinggården. Robert fick lära sig hur vi fyller i rapport när vi jobbat och lite annat. Fick pärmar med information och så fick vi arbetskläder.  
Jag kommer att ha öppet på min träffpunkt som det heter tre dagar i veckan. Måndag, onsdag och torsdagar kommer jag att jobba och finnas där. Sen styr jag tiderna lite beroende på aktiviteter och sånt. Men annars är det mellan 9-16 som gäller.
Har haft möte och träffat dom pigga pensionärerna som bor i området idag. Det kändes riktigt bra och dom kom med lite idéer och tips vad dom ville göra. Mycket trevliga människor. Jag har en bra känsla i kroppen. Jag mår bättre än på mycket länge och det känns bättre för varje dag som går.
Att få komma hem till en god räkmacka och en kall öl i sommarvärmen var ju inte heller så tokigt. En strålande glad Fabian som hänger inte mina ben så jag intet ska smita iväg igen. Han blir överlycklig när jag kommer hem efter jobbet. Vi har föresten köpt nya springskor till honom idag. Han blev glad över dom också. Man kan ha springskor även fast man inte kan springa.
Hans fötter har växt så vi fick gå upp en storlek på skorna. Hans fötter växer inte så fort. Han har rätt små fötter. 
Inte dåligt att få arbetskläder till och med. Nu kan man krypa och lorta med Fabian i oömma kläder.
Imorgon är jag ledig och Robert har sin sista semesterdag. Det ska vi fira med att cykla ut till Grycksbo och hälsa på Fanny med familj. Nu har vi längtat nog efter dom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar