Summa sidvisningar

tisdag 7 juli 2015

Två dagar kvar till semester

Fick beröm på jobbet för att jag ser vad som behövs göras och även gör det.
Jag gillar när det är lite ordning och reda.
Fick beröm igår av en dotter till en boende för att tvätten var så fint vikt.
Jag gillar att mangla, stryka och göra det lilla extra för dom när tid finns för det.
Och jag har ju den tiden där.
Jag blir glad när dom blir glada och uppskattar det jag gör.
Idag frågade jag om det var okej att jag städade omklädningsrummet då det var väldigt lortigt och rörigt där.
Våningen som skulle sköta det har väldigt mycket att göra så då kunde jag underlätta lite och avlasta dom med det.

Somnade som vanligt en stund när jag kom hem efter jobbet.
När vi vaknat igen hela familjen åkte vi ut till Fanny och Jesper en sväng.
Jag hade bestämt mig för att gå hem.
Det blev en lång långpromenad.
Strax över 14 kilometer och strax över två timmar.
Dom har ju lovat regn och dåligt väder men det var en fin kväll att gå i.
Himlen var klarblå när jag kom in till stan.

Jag räknar ner dagarna till semester nu.
Endast två dagar kvar på jobbet sen fyra veckor semester.
Även om jag stortrivs så blir det skönt att ha fyra härliga veckor tillsammans hemma med familjen ♡

2 kommentarer:

  1. Oj, vad du är duktig på att gå. Önskar jag kunde komma igång med promenader men onda knän och fotleder stoppar lite. Men jag har ju i alla fall cyklat en hel del och ska försöka göra till o från jobbet sen när semestern är slut.
    Ni får njuta av semestern tillsammans och hoppas ni får en härlig tid med sol och värme.
    Stor kram till er alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Synnöve! Ja det är inte lätt när man vill så mycket mer än vad kroppen klarar av. Men man får göra det bästa och röra sig så gott det går och det man klarar av. Tack och ha en fortsatt skön sommar!
      Kram på dig

      Radera