Summa sidvisningar

tisdag 28 juli 2015

Trafikolycka och flera fynd

 Vi åkte förbi Leksand Sommarland på vägen mot Tällberg. Bilderna kom i lite fel ordning men ibland blir det så.

 Vägen till Tällberg och hela Tällberg är fantastiskt vackert. Snacka om Dalaidyll. Timrade och faluröda stugor överallt.



 Vi stannade till och tog lite kort på den fina utsikten. Eller Andreas tog selfies, Elin tog kort på Andreas som tog selfies, jag tog kort på Elin som tog kort på Andreas :)

 Andreas kunde bara titta med ett öga, tur inte solen var framme för då hade hannog inte kunnat titta alls ;)

 Robert och Fabian satt kvar i bilen och väntade på oss.


 Fabian fick en hel påse med bilar på loppisen för 10 kronor. Dom gillade han, han är tokig i allt som har nåt med fordon att göra.


 Blev lite ståträning när vi kom hem. Måste träna mer på att sätta sig ner för nu blir det en hård duns rätt på rumpan när han sätter sig.


 Han har blivit en sån himla stor kille, världens finaste stora kille.

Alice klänning jag fyndade


Vet inte hur många loppisar vi kollade in, men vissa var riktigt stora med flera rum och tog lång tid att gå igenom. Jag gjorde bästa fyndet till Fanny. Ett barnvagnschassi för endast 450 kronor, sittdel har hon redan. Ligger på blocket för ett par tusen kronor så det var ett riktigt kap. 


När vi kom in i Insjön hade en otäck olycka inträffat. Två bilar och en motorcykel var inblandade. Det är en farlig korsning där det ofta sker olyckor.


Vi stannade till i Leksand för att äta mat. När vi klev ur bilen upptäckte jag att jag åkt med min kofta utanför dörren hela vägen IGEN!! Jag gjorde det igår med! Då var det en kille som vinkade och jag hade ner rutan nar vi skulle åka från parkeringen vid Willys.
 -Dina kläder hänger utanför sa han. 
Ja det var inte första gången svarade jag, och säkert inte sista heller....det fick jag ju bevis på idag att det inte var....


På hemvägen blev Fabian och gudmor Elin trötta och somnade sött i baksätet bredvid varandra.
Man ser Fabian i den runda spegeln när han sover :)




Nu har Elin och Andreas åkt hem till Stockholm igen och jag hoppas att vi kan hälsa på dom där nästa gång vi ses.

2 kommentarer:

  1. Jag kan aldrig se mig mätt på den utsikten!!! Jag har min sommarstuga uppe i skogen, snett bakom utsiktsplatsen! :-) Karin.

    SvaraRadera
  2. Hoppsan, nu ser jag att det nog är fel utsiktsplats, min ligger nog högre upp... Men fin är den ändå!! ;-) Karin.

    SvaraRadera