Summa sidvisningar

tisdag 28 juli 2015

Nytt jobb, raggarbilar och gudmor på besök

Busiga lilla Klas Klättermus började hålla igång direkt han vaknade. Dricka kaffe i lugn och ro är bara att glömma. Vi skulle ju leka med bilarna. Jag hade inte riktigt tid med det för att jag skulle nämligen iväg på en anställningsintervju. Ett riktigt drömjobb som fritidsledare för pensionärer. Det är ett helt nytt ställe som ska öppna i Hälsinggården här i Falun.
Det gick alldeles strålande och jag börjar mitt nya jobb den 10:e augusti. Jag blev så jäkla glad!!! Jag ska hitta på lite aktiviteter och roligheter åt dom gamla. Jag får sköta inköp och allt själv. Känns pirrigt men väldigt spännande. Det är dock bara halvtid men hoppas kunna jobba nåt på Smedjan också. Känns så himla roligt! Jag firade med en tårtbit i bilen på väg till Rättvik :)
Vi skulle upp och titta på bilar då det är Classic Car Week den här veckan. Vi såg inte bara snygga bilar utan även en glad, tokig bjursing:) Det var mest för Fabians skull vi åkte upp, han älskar att titta på bilar.
Nån hade färgat vattnet i fontänen i nån läskig grön färg.
Det fanns både fina och mindre fina bilar att se på.
När vi åkte hem ringlade sig en flera kilometer lång kö in mot Rättvik. Vi åkte verkligen upp i rätt tid.
Vi stannade till och handlade på vägen hem för vi skulle få besök av Fabians gudmor Elin och hennes kompis på eftermiddagen. Vi plockade ihop och lagade lite mat tills dom skulle komma. Fabian "plockade ihop" i hallen. Det blev så "fint" att dom knappt höll på att komma in.
Vi har haft en supertrevlig kväll med dom och ha pratat och ätit gott. Elin och Alice var förbi och åt med oss på eftermiddagen dom också. Robert hade gjort en riktigt god köttfärspaj. Imorgon ska vi åka runt och leta loppisar.

4 kommentarer:

  1. Va kul och Grattis till nya jobbet! :) Det kommer passa dig perfekt :)
    Kanske vi ses, då jag oxå jobbar i Hälsinggården :)
    När öppnas detta ställe då? var kommer de ligga? å får vem som helst komma dit? Tänkte ifall jag skulle tipsa mina pensionärer :)
    //Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Mia!! Det kommer att ligga vid vandrarhemmet och vem som helst är välkommen dit. Återkommer med svar om när "vi" öppnar :-)

      Radera
  2. GRATTIS till nytt jobb!!! Vad glad jag blir för din skull!!! Det låter som ett perfekt jobb för dig!! KUL!! Kram, Karin. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin!! Ja det är verkligen ett drömjobb och jag är så glad att jag blev tillfrågad :-) Kram!!

      Radera