Summa sidvisningar

tisdag 21 juli 2015

Motionerat, shoppat, städat och kroppsvårdat

Det blev ingen tidig morgonpromenad utan en förmiddagspromenad. Jag fick sovmorgon och sov ända till halv tio. Huvudsaken promenaden blir av. Jag kan vara lite hetsig i mitt humör ibland och ibland dag brusade jag upp lite när vi var ute och gick. Det kom en på cykel bakom oss och plingade som bara den. Jag gick in på sidan bakom Robert så det fanns gott om plats att cykla förbi. Då började det plinga ännu mer och jag började svära. Vänder mig om för att skälla och ser att det är mamma på cykeln som plingar :) Hon var på väg att cykla till Grycksbo den hurtbullen. 
Vi gick lite mer än 5 kilometer idag. Duschade, åt lunch sen tog vi en tur med bilen så Fabian fick sova i bilen. Åkte förbi ikea i Borlänge och köpte en stor taklampa vi kollat på förut. Då kostade den 399:- nu kostade den bara 99:- så det var tur vi inte köpte någon förut. Vi ska sätta den mer rakt över bordet men måste låna en maskin att borra hål med först. 
Mamma kom hem till oss på eftermiddagen och lekte med Fabian. Dom var ut och tittade på bussar och jag passade på att städa här hemma. Hann både dammsuga, torka golven, plocka ihop överallt och ta reda på all tvätt. Ibland funderar jag på om jag också har nån diagnos. Jag kan aldrig vara still långa stunder. Känner en rastlöshet så det kryper i hela kroppen på mig. Robert har brukat bli lite irriterad på mig när vi haft folk hemma. Han tycker att jag ska sitta still och vara trevlig när man har gäster hemma. Men jag fixar bara inte att sitta still så länge. Det går bara inte. Idag säger han inget om det, han vet att jag inte kan sitta still. Han ser när det börjar krypa i kroppen på mig. Jag klarar inte av att hälsa på andra länge heller. Blir samma sak då. Jag måste göra något mot min rastlöshet. Har aldrig kunnat ligga still och sola heller. Kanske skulle ha gjort en ADHD utredning på mig själv också. Jag skulle aldrig kunna ha ett stillasittande jobb till exempel, jag måste kunna röra mig omkring. På kvällen när Fabian somnat så har jag vårdat mina fötter och gjort dom fina. Imorgon ska jag, mamma och Fanny på tacokryssning med Slussbruden. Det ska bli riktigt roligt.  

2 kommentarer:

  1. Måste verkligen komma igång med mina promenixar jag med. Vilken energi du har, kan du låna ut lite. Ha det bäst. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skickar över en massa energi!! :-) Kram

      Radera