Summa sidvisningar

måndag 20 juli 2015

Bröllopsbestyr

När Fabian sover i vår säng, ja då är han riktigt sjuk. Jag trodde det var mer än ett år sen han sov där sist. Men jag hade fel, han sov hos oss i julas när han hade magsjuka och var jättedålig.  
Det är lite mysigt att ha honom bredvid sig på natten. Så liten, mjuk och go. Ska alltid ha sin hand över min mun så ska jag pussa på den. Idag har han faktiskt varit lite piggare och inte alls lika varm. Orkade till och med leka med mormor en stund på eftermiddagen. 
Jag har passat på att sy lite idag. Skulle ta en långpromenad i morse men regnet öste ner. Det blev en perfekt dag för att sitta inne vid symaskinen. På lördag är ju bröllopet och allt måste vara klart tills dess. Jag har sytt om en byxdress till en långklänning till mig. Sen har jag sytt om en klänning till Fanny som hon ska ha på sig på kvällen när festen är.
Elin har varit här och jag hjälpte henne att färga sitt långa hår. Det är inte det lättaste att göra själv när det är både långt och tjockt.
Jag har även sytt ett kuddfodral, i dalastil såklart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar