Summa sidvisningar

tisdag 5 maj 2015

Riktigt roligt med pensionärsbingo

Klockan sex var det uppstigning för mig och Fabian.
Då hade Robert redan jobbat ett par timmar.
Vi jobbade på lite jag och Fabian med trots den tidiga timmen.
Lite ståträning i myspölen mot fåtöljen.
Upp och ner upp och ner tills han tröttnar.
Ska höra med sjukgymnasten på habiliteringen om det kanske börjar bli dags för ett par ortoser på Fabians fötter nu när han börjar på att resa sig mer och mer.
Han har en konstig ställning när han står.
Vi träffade ortopeden i höstas som sa att vi skulle avvakta med ortoser (skenor) på fötterna tills han började stå mer.
Och nu gör han ju det.
Han står bara på tå och benen får också en lite konstig vinkel.
Han sträcker inte ut dom riktigt.

Älskar hans skov av framsteg som kommer.

Selma och Fanny sov hos oss i natt och Fabian tycker att Selma är lite läskig.
Hur man kan tycka det om nåt så litet och sött :)
Hon "jagade" honom i morse och det tyckte han var skoj.

När jag gick till jobbet höll dom på att sätta tillbaka gångbron som varit på renovering.
Skönt då slipper jag gå runt allt när jag ska gå dit på morgonen.
Jag började jobba senare idag för att vara med på Bingon på eftermiddagen.
Det var riktigt skoj. Vi skrattade så vi hade ont i käkarna efteråt.
Har man samma humor spelar det ingen roll om man är 44 eller 97 år.
Det blev dock dåligt med vinster vid vårt bord men det tar vi igen nästa tisdag.
Jag fick mycket beröm av mina nya arbetskamrater på Smedjan idag.
Dom var mycket nöjda med mig där och tyckte att jag jobbar bra.
Det växer jag på att höra.
Kan känna mig som en belastning när jag frågar vad som kan göras hela tiden.
Fast det hade väl i och för sig varit värre om jag inte frågat om jag kan göra nåt.

En liten stund vid symaskinen blev det idag med.
Har sytt ett babynest och en filt till ett par vänner som snart ska bli föräldrar.
Nu blir det god natt. Imorgon börjar jag tidigt.
Fast det gör jag i och för sig varje dag när Fabian bestämmer när det är dags att stiga upp.

Fick förresten ett samtal från kommunen idag som bekräftade vår plats åt Fabian på Hästberg.
Hon hade talat med personalen där som ska höra av sig till oss. Vi ska få komma dit och börja skola in Fabian lite innan dom stänger för sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar