Summa sidvisningar

lördag 2 maj 2015

Oväntat besök

När jag och Fabian gick upp i morse sken solen ute och det såg ut att bli en fin dag.
Men den övergick i regn och blåst.
Vi hade planerat loppis i Elsborg eller marknad i Rättvik.
Inget kändes lockande så det blev en dag hemma i pyjamasbyxor istället.
Passade mig perfekt för då kunde jag vara lite kreativ framför symaskinen.

Jag började med att sy ett par haremsbyxor till Alice.
Sen blev det två tröjor till Fabian och en overall till en alldeles speciell liten kille.
Han har en sjukdom som heter Krabbes sjukdom.
En fruktansvärd sjukdom som inte gör att han kommer att få växa upp med sina föräldrar.
Han har en sond på magen så jag sydde en overall med trycknappar så att sondslangen ska kunna tas fram lätt.

Jag lider så fruktansvärt med familjen. Ingen ska behöva gå igenom det dom gör♡

Vi gick ner till affären mellan skurarna för att handla lite.
Delade på en sallad på stan.
När vi ätit klart och var på väg hem så ringde Marko.
Han stod i vår trappuppgång.
Som gubben i lådan så dök han upp hos oss då han varit och jobbat i närheten.
Det var en trevlig överraskning!
Marko tyckte att vi hade tomt i skåpen så han och Robert åkte iväg och storhandlade.
Fabian har då världens bästa gudföräldrar.

Vi grillade på kvällen.
Med vår elgrill som vi köpte efter att ha rådfrågat hyresvärden om det var okej att grilla med elgrill på balkongen.
Det var helt i sin ordning.
Vår gamla granne från förra stället vi bodde på kom förbi och sa att vi hade en lapp på dörren.
Robert var upp och knackade på hos nuvarande grannen som han hörde där inne, men hon öppnade inte dörren.
Helt otroligt.
Festa flera gånger i veckan det går bra det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar