Summa sidvisningar

lördag 16 maj 2015

Livsfarligt på soptippen

I morse rensade vi och körde skräp till soptippen.
Älskar att rensa ur och kasta.
Det har varit en väldigt blåsig dag idag med.
Jag stod och kastade i glas i en glasbehållare när det plötsligt blåste till ordentligt.
Pang sa det mitt i nyllet på mig och sa kraschade det till vid mina fötter.
Nån hade lagt en stor glasskiva ovanpå glasbehållaren då den inte gick in i lilla hålet.
Den tog vind när det blåste till och jag fick den mitt i ansiktet på näsan.
Trodde först jag började blöda för det kändes så.
Fick en liten repa på näsan.
Hade jag inte haft glasögon hade jag fått den i ögonen.
Jag blev skiträdd!

Vi var på lite loppisar efter besöket på tippen.
Hittade inget särskilt idag. En solhatt till Selma ett blommigt linne.

Linnet skulle jag ha för att sy en midsommarklänning till Selma.
Fick till en riktig fin klänning nästan gratis.
Sydde den av två gamla tröjor efter min moster.
Linnet från loppisen och ett gult tyg jag köpt på secondhand förut.
Där kan man snacka om återvinning.

Vi fick föresten ett glädjande /skrämmande brev på posten igår.
Vi ska träffa genetikern i början på juni.
Svaren på proverna och magnetröntgen får vi nog då skulle jag tro.

Har Fanny och Selma här i natt. Imorgon ska vi äta hotellfrukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar