Summa sidvisningar

fredag 29 maj 2015

Kära försäkringskassan

Idag har jag sytt i 36 timmar på raken.
Började med att sy en tunika till mig själv av Robert för stora kläder.
Perfekt då man inte har några pengar att köpa kläder för.
Sen har jag sytt en massa andra kläder till familj och vänner.
Ett förtält till ett par bekanta samt klätt om en bil.
Avslutade med att göra ett par träskor med kurbitsmålning.
Så nu är hjärnan rensad och jag mår bra som aldrig förr.
Känns som jag skulle kunna jobba heltid plus en massa övertid på ett demensboende eller som sömmerska på någon stressig fabrik nu.
Utan betalning såklart.

Fabian har inte haft någon som sett efter honom idag då jag inte får göra det.
Han har fått i sig lite dammråttor från golvet och var nöjd med det.
Han kan ju varken äta själv eller prata så han kan tala om ifall han är hungrig.
Han slickade på lite bollar och lekte med kontakter också.
Han hade inga rena kläder då vi inte har råd att köpa tvättmedel.
Men vad gör väl det när vi har massor med urväxta kläder att sy om så han får rent på sig.

Imorgon ska vi gå ut i smyg så ingen ser oss när Robert jobbar.
Vi ska plocka gratis brännässlor och koka soppa på.
Dom är ju små och fina såhär på vårkanten.
Resten av dagen ska vi sy och sist men inte minst BLOGGA!

Glöm nu inte att skriva ut det här inlägget så ni kan använda det mot mig sen.
Tack på förhand!
Önskar er KARMA och en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar