Summa sidvisningar

fredag 15 maj 2015

Jag blir så förbannad



Jag och Fabian tog bussen ut till Grycksbo på eftermiddagen för att hälsa på alla hans syskon och syskonbarn.


Fanny och Selma mötte upp oss så gick vi hem till Rasmus först.


Felix kom också förbi hos Rasmus när vi var där. 


Det var bara Elin och Alice som fattades annars hade alla varit samlade på samma ställe. Alice låg och sov så därför gick vi till Rasmus först. Elin och Rasmus bor i husen bredvid varandra.


När Alice vaknat (eller när vi tyckte det var dags att vakna) så gick vi dit. Hon hade sovit två och en halv timme så Elin väckte henne när vi kom. Hon vaknar alltid med ett leende lilla godingen.


Dom matchade varandra i kläder Alice och Fabian. Alice som har blivit så stor nu när hon går mest hela tiden.
Mössan är oftast på inomhus på Alice


Sötaste lilla Selma har börjat med lite smakprover. Fanny har gjort en massa olika puréer till henne. Hon åt med god aptit, duktig tjej det där :) 
Fanny, Selma, Alice och dockan


Har inte sett en enda domherre på hela vintern. Idag när vi satt i Elins kök och drack kaffe kom det plötsligt en domherre och satte sig på balkongräcket. Kollade ut i björken utanför och där satt det flera till.  


Fabian vågade sig in i Alice lektält. Blev aningens trångt när både Alice och Elin också skulle vara där inne med honom.


Lite knasigt att ta kort på en toalettsits. Men den som fanns hos Elin var bland det smartaste jag sett. Här hemma har vi en ring vi lägger på toaletten som Fabian sitter på när han går på toa. Den här sitsen hade en liten ring inbyggd, bara att lyfta på den så var det en normalstor under den. Måste köpa en sån hem hit! 


Var såklart tvungen att gå den obligatoriska rundan runt Knutpunkten när vi kommit hem till stan igen. Trappen ner till själva området där bussarna går 'r inte helt klar. Jag hoppas innerligt att dom tänker göra en ramp på ena sidan så att rullstolsburna och barnvagnar även lätt kan ta sig upp och ner. Ser tyvärr inte ut som att dom tänkt på det.

En annan sak som gjorde mig kokande av ilska när vi gick förbi där var en mamma och hennes son! Igår när vi gick förbi där höll dom på att plantera blommor och buskar och göra fint i rabatterna på området.
Idag satt det en mamma på en bänk och bakom bänken var en rabatt med nyplanterade blommor. Där i stod sonen och fullkomligt stampade sönder blommorna till mos!!
Jag gick fram och ställde mig och bara stirrade på dom. Mamman tittade upp på mig sen ner igen. Jag stod kvar och stirrade med en galet arg blick. Hon tittade bak på pojken och sa till honom att sluta och då slutade han mosa sönder blommorna. 

Alltså hur kan en del föräldrar bara vara så nonchalanta! Låter dom barnen bara ha sönder allt hemma också?! 
Ingen respekt alls för saker och ting. Inte ens en hel dag fick planteringarna vara fina och ifred. Det var ingen liten pojke heller, 8-10 år kanske. Man kanske ska ta en bild nästa gång och anmäla dom för förstörelse?

 


Lugnande ner min ilska med att göra en fredagspizza när vi kom hem. Den blev inte äcklig kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar