Summa sidvisningar

fredag 22 maj 2015

Finner inte ord för allt som händer oss



Skrev ett långt blogginlägg som bara försvann!! Nu gör jag ett nytt försök. Inte ens att blogga går bra! 
I morse blev det misstänkt tyst inifrån Fabians rum så jag smög dit för att se vad han höll på med. Han hade rivit ut alla sina byxor ur garderoben. Jag frågade vad han höll på med och då försökte han att se oskyldig ut och lade sig ner och låtsades vila i klädhögen. Han är vår solstråle den killen. Alltid god och glad.


Vi träffade på Fabians tremänning Neo på stan idag. Dom var så fina där i sina likadana rullstolar. Fabian ska också såna hjulskydd som Neo har på sin stol. 
Idag finns vi att läsa och se HÄR och mer om själva förskolan Hästberg HÄR 
Bakslagen avlöser varandra nu. Ingenstans att göra av Fabian då Hästberg ska läggas ner. Var ska alla barn med särskilda behov av stöd och hjälp ta vägen?  


I posten låg en tjock lunta från försäkringskassan. Den anonyma anmälaren (som för övrigt inte kan stava mitt efternamn) kan gnugga sina händer och känna sig riktigt nöjd.
Jag är inte berättigad mer ersättning därifrån och kommer troligtvis även att få lov att betala tillbaka. Ska göra en anmälan på min handläggare som sagt att allt var okej. I mina ögon har hon begått tjänstefel som gett mig fel information. 

Finns inte en chans att jag skulle klara av att jobba heltid, något jag måste om vi ska kunna klara oss ekonomiskt. Allt är ett ont ekorrhjul. Vi får nog flytta ut i en koja i skogen och äta mossa och bark för att klara oss snart. 

När ska det vända och vi kan få lite positiva besked? Besked vi kan glädjas åt i mer än ett par veckor.


Jag blir så fruktansvärt less och tappar sugen för allt ibland. Vill bara gräva en grop och försvinna. Hoppas att du anonyme anmälare sover gott om nätterna för det gör inte jag....

8 kommentarer:

  1. Vad jag önskar att ni får lite medvind.. Skickar stora styrkekramar! Som ni får kämpa! Och vad jävla bra ni gör det.

    Och anmälaren. Finns det liksom folk som sjunker så lågt? Vad är det för slags människa som gör sånt ?!
    Nä, kram på dig Cathrine.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Maria! Många kramar tillbaka!!

      Radera
  2. hur kan dem fatta det beslutet på någon annans ord än era? Man slutar inte förvånas över vissa instanser!! Ni är fantastiska som kämpar och inte ger upp! Fantastiska är ordet! /Malin

    SvaraRadera
  3. Jag blir alldeles mållös. Vad är det för ynkrygg som beter sig så vidrigt?! Kan inte ens ana hur tungt det måste vara för er nu.
    Jag beundrar dig och din man som ändå verkar positiva och glada mitt i allt elände. Du verkar vara en fantastisk människa som är så omtänksam mot dina barn och din familj.
    Många styrkekramar Mia

    SvaraRadera
  4. Så fruktansvärt obegripligt elakt! Vad är det för en människa som gör så:(?? Tycker du är fantastisk som genom alla motgångar och dålig hälsa ändå lyckats hitta ljuspunkter i tillvaron och orkat kämpa dig dit du är i dag! Du är en inspiration för andra som har det jobbigt! Inte rättvist alls att ni blir drabbade så här! Stor kram Elle

    SvaraRadera
  5. Man fattar inte hur folk kan bära sig åt. Också mycket förvånande att Fk kan fatta beslut utan att höra dig. Kram Mary-Anne

    SvaraRadera
  6. Till dej du anonyme anmälare !
    Misstänker att du fortfarande läser den här bloggen, så känner du att du uppnått det du ville ?
    själv kan jag inte ens förstå att någon ens kan tänka tanken att göra nått så jävligt mot någon som kämpar för att må bättre !


    SvaraRadera
  7. Hej!

    Hur är folk funtade egentligen?! Att man bara har mage att göra något sådant, men det är väl svenska avundsjukan som slagit till igen!
    Har du haft möjlighet att säga vad du tycker och resonerar?

    Stora och många kramar till er och hoppas lyckan vänder snart för er!

    Kram Mia

    SvaraRadera