Summa sidvisningar

tisdag 14 april 2015

Tjohoo!

Idag började jag gå igenom och göra iordning i garderoberna hos pensionärerna på jobbet.
Sånt som inte personalen annars hinner med.
Allt låg huller om buller och blandat hur som helst.
Rev ut allt, vek om och sorterade.
Imorgon ska jag fortsätta göra ordning.
Betar av rum efter rum tills alla fått ordning.
Jag gillar ordning och reda. Det ska vara lätt att hitta dom kläder och saker man behöver.

När jag jobbat klart kom Robert och Fabian och mötte mig.
Robert hade glada nyheter, vi hade fått en ny diskmaskin installerad hemma.
Härligt!

Idag ringde dom från assistansbolaget.
Det var ju en tjej inne på intervju igår före mig igår.
Dom hade valt henne. Hon hade lättare att infinna sig på plats på kort varsel och satt inte fast i annat som jag gör.
Men jag hade gjort ett bra intryck på intervjun och dom skulle ha mig i åtanke flera gånger.
Nu gällde det ju ingen fast tjänst utan lite extrajobb.
Jag har ju min fasta tjänst i kommunen.

Det gjorde absolut inget att jag inte fick jobbet.
Jag är så jäkla stolt över mig själv som bara tog mig dit och klarade av en anställningsintervju.
Det här blev en grej som gjorde gott för mig.
Jag är en erfarenhet rikare.

Vi har haft besök av Roberts syster Sara och lilla Elsa idag på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar