Summa sidvisningar

onsdag 22 april 2015

Hur hinner man med att jobba heltid?

Trippade iväg med lätta steg till mitt jobb i morse.
Två timmar och en kvart jobbade jag idag.
Det var öppet hus på förskolan Hästberg men det hanns inte med idag.
Jättetråkigt verkligen. Är en dag öppet hus till i Maj och då ska vi dit.

Jag hade jobbat klart och var hemma runt halv elva.
Mamma och Fabian hade varit ute och kollat på bussarna.
Vi åt lite sen somnade Fabian.
Medan han sov så sydde jag lite grann.
Han sov närmare tre timmar.

Halv tre skulle jag på möte på Dialogen. Var hemma igen strax efter fyra.

Rasmus fyller 21 år idag.
Helt sjukt vilka stora barn jag har!
Vi hade tänkt åka hem till honom när Robert kommit hem efter kl 17.
Men Fabian var så trött och kinkig så det var inte lönt att släpa iväg honom ut på nåt.
Rasmus kom hit istället och vi åt och jag klippte honom så får vi åka hem till honom en annan dag helt enkelt.

Fabian han har haft en fantastisk dag. Alla hans bästa kompisar har varit här och lekt med honom idag.
Båda bröderna Rasmus och Felix. Han blev så glad att dom fick både applåder och långa kramar av honom.
Dom tycker verkligen om varandra mycket alla bröder. Stora som små.

Mormor har varit här och busat hela dagen också.
Och sist men inte minst Roberts kompis Andrés.
Han leker alltid med Fabian när han kommer hit.

Fabian är så himla duktig på att visa vad han vill.
Han klappar i golvet när han vill att man ska sitta och leka med honom.
Lägger handen mot kinden när han vill kramas och mysa.
Klappar händerna när han är glad och nöjd.
Viftar bestämt med händerna och ruskar på huvudet när det är något han inte vill.

Vi förstår varandra bättre mer och mer och kan kommunicera med varandra.
Han förstår ju det mesta som vi säger och svarar med applåder eller ruska på huvudet när vi ställer frågor.
Eller en nöjd blick bara om nåt är bra.

Imorgon börjar jag tidigt igen att jobba.
Jag gillar det.
Är ju oftast uppe redan klockan sex ändå då en viss liten herre brukar vakna.
Men nu när det är så ljust och fint ute på morgonen är det inga större problem att kliva upp.
När jag jobbat klart imorgon kommer Robert och Fabian och hämtar mig.
Vi ska åka till Skönvikt i Säter på en efterkontroll efter Roberts GBP operation.
Senare på eftermiddagen ska vi till habiliteringen igen och prata med någon från kommunen angående barnomsorg för Fabian.
Habiliteringen ska förespråka om varför Fabian är i behov av att behöva gå på Hästberg.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kan få en plats åt honom där.
Skulle kännas som en högsta vinst.

Dagarna springer iväg och det är möten hit och dit var och varannan dag. Hur i hela fridens namn ska man hinna med sånt om man jobbar heltid? Får man ta VAB när man ska till habiliteringen och sånt? Känns ju som man sätter kollegorna på pottkanten då när det är olika besök titt som tätt man måste gå på. Hur som helst går i alla fall Fabian först.

Nu blir det god natt ♡

2 kommentarer:

  1. Japp du får vabba:-)

    SvaraRadera
  2. För vissa utbildningar etc. som erbjuds via habiliteringen får man även ta ut föräldradagar (om man har några kvar) // En som känner igen sig

    SvaraRadera