Summa sidvisningar

onsdag 29 april 2015

Fabians framsteg avlöser varandra

Det har varit en ganska hektiskt tid ett par veckor.
Massor med möten och tider att hålla på flera olika ställen.
Ibland flera om dagen.
Jag som inte fixat att ens orka med en tid om dagen.
Tre tider på en vecka var för mycket.

Nu kan vi bocka av mycket och tiden framför borde lugna ner sig lite nu.
Jag har fått en sån otrolig klåda på hela kroppen sedan ett par veckor tillbaka.
Var till vårdcentralen idag som sa att kroppen kan reagera på väldigt många olika sätt vid stress.
Klåda var ett av dom.
Har fått medicin mot klådan så jag hoppas det blir bättre med tiden.
Det var inte skabb och inte mul-och-klövsjuka.
Det första har jag aldrig haft men det sista. Kliade som attan!!
Höll på att bli galen!

Galet stolt och glad är jag över Fabians framsteg.
Hans framsteg kommer alltid som i skov. Först händer det inget på flera månader sen händer massor på en gång.
Han reser sig gång på gång nu och kan även sätta sig ner utan att bara ramla ner.
Han höll nappflaskan en kort stund häromdagen.
Kan hålla i en full smootie och suga ur innehållet själv.
Ja det händer nya saker nästan varje dag nu.

Han tycker verkligen att det är skoj att kunna resa sig.
Han har även tagit tag i mina ben idag och rest sig till stående.
Det blir dock lite vingligare då än mot den stadiga fåtöljen.
När jag var i köket idag och kom in i vardagsrummet så hade han för första gången lyckats ta sig i myspölen på alldeles egen hand.
Där satt han och kastade bollar och såg så lite lagomt mallig ut :)

På kvällen när Fabian somnade så sydde jag en liten klänning till Selma.
Ritade mönstret själv och den blev jättesöt tycker jag.

Fick beröm på jobbet idag för att jag gjort fint i garderoberna hos pensionärerna. Ska fortsätta på dom andra våningarna också.
Kul när det uppskattas det man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar