Summa sidvisningar

tisdag 21 april 2015

En bra dag från morgon till kväll

Det var en fantastiskt fin morgon när jag gick till jobbet i morse.
Jag tycker så mycket om mina nya arbetskamrater på Smedjan.
Och dom är glada över att ha mig där.
Det är verkligen skönt att få höra.

Ha haft Fanny och Selma hemma hela dagen. Selma var så fin i hemsydda kläder från topp till tå. Jag sydde en dreglis som matchade hennes klänning och leggings. Fanny sydde en mössa för första gången som passade perfekt på Selma.
Jesper kom också hit på eftermiddagen och dom gick ner på stan.

Jag och Fabian hängde med Robert på hans sista dagstur med bussen till Rättvik.
Det är verkligen tur på två vis att Robert bytt jobb.
För det första att Robert är så glad varje dag både när han åker till jobbet och kommer hem.
Även när han jobbat dom långa 14 timmars passen.
För det andra så är det för att Fabian älskar bussar.
Varje dag måste vi gå ner till Knutpunkten och titta på alla bussar.
Sen ska vi gå fram och tillbaka efter gatan där bussarna går.

Fast vi åkte en långtur idag så var han inte nöjd när vi parkerat bussen och skulle byta till bilen och åka hem.
Han blev så sur när vi skulle gå ur bussen.
Det är ju bra att han tycker om att vara med pappa på jobbet :)

På kvällen har Fabian busat som bara den med Jesper.
Jag sydde en till dreglis till Selma.
Hon har börjat att dregla så hemskt så nu kommer dom väl till pass.

Nu väntar sängen. Imorgon börjar jag tidigt igen.
Har känt mig lite mör i kroppen idag efter massagen igår.
Man kunde få nästan som träningsvärk efteråt sa hon som gjorde massagen.
Önskar att man hade råd att unna sig sånt lyx lite oftare.
Eller ja nån gång i livet i alla fall...

2 kommentarer:

  1. Hej! Vet inte riktigt hur jag hittade hit, men jag vill gärna ge dig beröm för en fin och äkta blogg. Det är inspirerande att du trots ditt mående kämpar på och gör ditt bästa varje dag för din familj och sen så syr du grymt snygga kläder med! Kram Elle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Elle!
      Det var ett bra avslut på kvällen att läsa din kommentar ♡
      Tack för att du läser trots att det varit mycket depp och gnäll. Känner att jag sakta börjar klättra uppåt och hoppas innerligt att det håller på att vända.
      Kram och ha en fin dag!

      Radera