Summa sidvisningar

tisdag 14 april 2015

Anställningsintervju

Skulle blogga när jag gick och la mig igår men var så trött att jag slocknade direkt.

Igår började jag jobba lite tidigare än jag gjort förut.
Hjälpte till att dela ut lite frukostar och annat.
Jag trivs verkligen jättebra där.
Jag går dit med så lätta steg. Nåt jag inte känt på mycket länge.
Lite trist var att min kompis "tanten" skulle flytta igår.
Kommer att sakna henne.
Hon tyckte så mycket om mig också sa hon och sånt värmer i hjärtat att höra.

Jag känner att nånting har hänt inom mig. Allt är inte svart längre.
Jag känner mig lite tuffare och suckar inte över jobbiga saker flera dagar i förväg.
I fredags blev jag ju uppringd av ett assistansbolag som hört talas om mig och ville ha mig på en anställningsintervju.
Har väl aldrig blivit uppringd och tillfrågad jobb på det viset tidigare.
Jag tackade ja till mötet utan att ens tveka.
Det hade jag inte gjort nån månad tillbaka.

På eftermiddagen åkte jag mig Robert upp när han var på väg till jobbet.
Jag hade såklart lite fjärilar i magen när jag steg in innanför dörrarna.
Men ingen ångestklump eller hjärtklappning och ont i magen.
Kände mig rätt lugn faktiskt, det var ju ändå dom som sökt mig och inte tvärtom.
Fick träffa paret som behövde assistans. Vi pratade om allt och oss själva.
Det kändes bra hela tiden på mötet.
Dom var mycket trevliga och lättsamma.
Vi får se vad detta kan leda till.
Det var hur som helst en bra lärdom som fick mig att växa lite och känna mig bra.
Den känslan räcker gott och mig just nu.
Att få höra att jag hade ett gott rykte och att dom hört talas om mig på ett bra sätt.
Det kan få vem som helst att må bra.

Lilla söta Selma fick sin första vaccination igår så hennes dag var inte lika bra som min.
Det hade dock gått bra och hon var bara ledsen en liten stund.

Snart ska jag trippa iväg till mitt jobb igen.
Jag älskar att jag börjar kunna se lite ljusare på saker.
Att ångesten kommer med längre mellanrum, dom djupa suckarna och andnöden är inte alls som tidigare.
Jag tycker att det börjar hända positiva saker för Fabian också.
Nästa vecka är hans vecka.
Då har vi två dagar på habiliteringen.

3 kommentarer:

  1. Åh så härligt att höra att du mår bättre<3 Har själv ätit antidepressiva i några veckor och börjar känna mig lite "annorlunda" i kroppen. Nästan så det spritter ibland:-P Sen att det blir nån motgång ibland får man ju räkna med, det blir det ju även om man inte är deprimerad, jag försöker tänka i dom banorna.
    Ha det så bra på jobbet idag, det ska jag försöka ha:-P
    Kram Ankan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ankan!
      Skönt att det går åt rätt håll åt oss :-)
      Kram Cathrine

      Radera
  2. Vad roligt att läsa och kul att bli efterfrågad! Heja dig!!!

    SvaraRadera