Summa sidvisningar

fredag 13 mars 2015

Vi hade en bra eftermiddag och Robert en mindre bra

Jag känner mig inte riktigt återhämtad efter magsjukan.
Men det är svårt att hålla sig stilla med en liten Fabian.
Magen mullrar och jag har inte fått i mig mycket idag.

Vi gick ut en sväng till lekparken på eftermiddagen.
Det var ju ett tag sen Fabian gungade. Förra året gillade han jättemycket att gunga.
Det gick bra att stoppa i honom i gungan men när jag hade på lite fart blev han rädd och ville ur på en gång.

Han fick sitta i sanden och leka istället. Det var mycket roligare att kasta sand att gunga tydligen.

Stackars Robert som hade sin första dag idag när han körde en tur helt ensam i bussen.
Förmiddagen hade gått jättebra och han kände sig riktigt duktig och nöjd.
Med all rätta!
På eftermiddagen var det inte riktigt samma flyt.
Mitt i rusningstrafik vid det trängsta stället efter hela Svärdsjögatan där ingen har en möjlighet att köra om.
Ja där blev det trassel såklart.
Det var en list till dörren fram som lossnade så dörren gick inte att stänga.
Och stänger man inte dörren går det inte att åka en meter med bussen.
Där blev han stående med bussen full i folk som ville hem.
Flera bussar och bilar bakom som inte tog sig förbi.

Två andra busschaufförer kom och hjälpte honom och till sist fick dom igen dörren och han kunde åka vidare mot Bjursås-Sågmyra.
Han kunde endast använda bakdörren när folk ville kliva på och av.
När han släppte av passagerarna i Bjursås var det en tjej som handlat lite gott inför helgen som kom fram till honom.
-Här får du, du kan behöva den när du kommer hem.
Så fick han en flaska starköl av henne :)

Det var inga sura miner bland passagerarna utan dom hade full förståelse och tyckte mest synd om Robert.
Så himla snällt.
Han har varit grym idag tycker jag.
Första dagen och så händer en sån sak.

När han kom hem från jobbet gjorde jag iordning bakad potatis och skagenröra.
Nu mår jag ännu mer illa.
Men sjukt gott var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar