Summa sidvisningar

fredag 20 mars 2015

Roat gamla tanter och bebisgosat

I morse fick jag promenera i regnet till min arbetsträningsplats.
Regnet övergick så småningom till snö.
Idag har jag mestadels pratat med gamla tanter i mina två timmar jag var där.
Hjälpte en tjej att vika lite tvätt först bara.
Det är kul att sitta och lyssna på dom när dom berättar om hur det var när dom växte upp.
Den ena tanten jag talade med i nästan en hel timme hon var nyss fyllda 97 år.
Helt klar och med i huvudet.
Otroligt!

Gick hem i snöoväder och kom hem till dukat bord.
Det är annat när Robert kommer hem. Då får han ställa sig att laga mat för att jag glömt bort det.
Jag är inte hungrig och då glömmer jag bort att göra mat.
Otroligt det med!

Har inte varit nåt vidare ut och gå väder så vi har mest hållit oss inne idag.
Fanny och Selma sover här i helgen så vi har lite sällskap av dom.
Robert jobbar natt så det är kul att ha dom här då.
Har suttit och myst med lilla Selma sovandes i famnen på kvällen.
Finns inte mycket som slår det.
Måste passa på när Fabian sover bara. Han gillar inte att jag håller på med Selma.

Har sytt en sittdyna till vagnen åt Selma idag. En lite tjockare dyna i fleece.

Nu ligger jag och lyssnar på grannarna ovanför och hoppas innerligt dom blir tysta snart för jag är trött så jag svimmar snart.
Fabian vaknade halv sex i morse. Han somnade dock om direkt men det gjorde inte jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar