Summa sidvisningar

söndag 22 mars 2015

Fabian ska sövas igen

Vi tog ju upp på Habiliteringen i torsdags att vi ville veta lite när proverna ska tas som ska läggas ut i genbanken.
I fredags hade vi missat att kolla posten.
Kollade idag och där låg ett brunt kuvert från landstinget till Fabian.

Öppnade och läste direkt i hissen på väg upp.
Där stod att vi var välkomna till barn den 2:a april för att Fabian skulle sövas inför magnetröntgen.
Halv åtta ska vi vara där och nio ska han sövas.
Förra gången var en mardröm när han skulle sövas.
I en hel timme höll dom i honom och försökte att sätta en kanyl på honom inför sövningen.
Stackars Fabian var helt panikslagen och Robert fick lov att gå ut ur rummet då han inte klarade av att se Fabian så rädd och ledsen.
Det slutade med att dom fick söva honom med mask och sen sätta kanyl när han somnat.
Varför gjordes inte det på en gång istället för att plåga honom till paniken lyste i hans små skräckslagna ögon.

Den här gången vet vi mer och tänker inte låta honom gå igenom samma hemska upplevelse igen.

Det stod ingen förklaring till varför magnetröntgen ska göras igen.
Robert ska ringa imorgon och höra.
Kan det vara att dom vill kolla hans hjärna igen när han ändå ska sövas för att proverna ska kunna tas?
Hjärnan har ju hunnit växa och utvecklas sen sist han gjorde magnetröntgen på den.
Kanske kan dom se nåt nu?

Hur ska man kunna ta sig ur en depression när händelserna avlöser varandra och min hjärna går på högvarv hela tiden?
Hjärtat håller på att hoppa ur kroppen.

Enda gången jag absolut inte grubblar på nåt är när jag syr och skapar.
Efter att jag läst brevet idag ringde jag hit mamma.
Robert jobbade.
Mamma kom hit och lekte med Fabian och jag sydde honom en t-shirt och en tröja under tiden.

Han ville ha dom på sig direkt när dom var klara.
Han är väldigt tacksam att sy kläder åt.
Även hans kusin Elsa som blev så glad över sin klänning hon fick i present.
Ska sy henne fler klänningar.

Det är tur jag har några små jag kan sy åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar