Summa sidvisningar

måndag 30 mars 2015

En tuff vecka väntar oss

Fabian är så snorig. Lite hängig och sover mer än vanligt.
Igår sov han först 3 timmar på förmiddagen sen 2 på eftermiddagen och somnade som vanligt på kvällen ändå.
Trodde att han skulle känna av sommartiden och vara vaken längre. Men inte då.

Mamma är också förkyld så idag har Fabian haft farmor här när jag arbetstränat.
Ska ringa sjukgymnasten på habiliteringen och höra om vad hon tycker om rullstol till Fabian.
Han är så tung att bära på och det är inte alltid han vill sitta på golvet.
Att spänna fast honom i ståskalet för en liten stund är för bökigt.
Han vill då sitta i vagnen inne och vara med oss.
Den är ju ganska stor och klumpig att köra omkring inne.

På "mitt jobb" idag har jag pysslat om mina nya vänner tanterna.
Hon jag rullade håret på i fredags var fortfarande fin i håret.
Idag gjorde jag inbakade flätor på en annan tant med lite längre hår.
Hon blev så nöjd att hon tyckte hon borde vara med på en utställning sa hon.
Hon ville att vi skulle ta kort på henne för att hon var så fin.
Det var en annan tjej som jobbar där som tog kort på henne och skickade till hennes dotter.
Jag var också tvungen att vara med på bild så hon skulle se vem som gjort henne fin.

Tänk om man ändå kunde få jobba som sällskapsdam och pyssla om dom gamla lite.
Det skulle passa mig perfekt. Fixa dom lite fina och gå ut och promenera lite.
Sitta och prata med dom, kanske spela nåt spel eller läsa tidningen för dom.

På eftermiddagen var vi ner till biblioteket för att kolla om det fanns några tidningar eller böcker med mönster i som jag kan sy.
Hittade inget särskilt så vi gick och lekte i barnhörnan istället.
Sen gick vi hem och badade innan läggdags.

Har skrivit ut ansökningsblanketter till barnomsorg vi ska fylla i och skicka in.
Vi har en liten hop med blanketter som ska fyllas i och skickas in åt olika håll.
Jag har så svårt att ta tag i såna saker. Drar på det in i det längsta, lika om jag ska ringa nånstans.
Det är fruktansvärt jobbigt.
Fråga mig inte varför.

Imorgon gör jag min sista dag på min arbetsträningsplats.
Kommer att sakna mina vänner tanterna.
Gruvar mig inför mötet på onsdag sen sövningen på Fabian på torsdag.
En prövningarnas vecka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar