Summa sidvisningar

söndag 25 januari 2015

Mina små energikällor

Var och hämtade Alice på förmiddagen. Elin skulle sy lite babynest.
Det är så kul och framförallt nyttigt för Fabian att ha henne här.
Dom går så otroligt bra ihop. Kör ihop sig lite ibland bara när en blir mammig och en blir "mormig".
Men då får dom sitta i mitt knä båda två så blir det bra.

Vi började med att gå till Max för att äta med Robert och ett par kompisar till han som han kört till tåget.
Jag och Robert delade på en kycklingmeny,  det kunde vi inte vi göra tidigare.
Fabian och Alice fick lite mat i magen dom också.
Sen tog vi en promenad tvärs genom stan för att Robert skulle lämna tillbaka en hyrbil.
Vi tog sällskap tillsammans från hyrfirman sen.
Barnen somnade så skönt i vagnen bredvid varandra.
Vi köpte en kaffe och satte oss i solen medan dom sov.

Jag får så mycket energi av dom där två små godingarna.
Två glada och så otroligt nöjda små barn.
Det är tur att vi har lilla Alice och Selma vi kan låna ibland då Fabian inte kommer att få några egna jämnåriga syskon.
Önskar många gånger att jag vore yngre.
Jag skulle lätt kunna ha några barn till då.
Det är verkligen livets krydda.
Stora som små.

Har rensat Fabians garderob på urväxta kläder idag.
Blev en hel del plagg jag ska lägga ut på annons.
Ett paket med 52 plagg i storlek 86/92 och ett mindre i storlek 80.

Framåt sena eftermiddagen /tidig kväll blev både Fabian och Alice lite trötta.
För sent för att sova middag och för tidigt för att lägga sig för kvällen.
Stoppade dom i badet så fick dom plaska lite som tidsfördriv.
Sen fick dom lite mat efter badet.
Körde hem Alice till Elin i sju tiden.
Då fick hon hem en nybadad, nyäten, nybajsad trött liten tjej.
Det tar på krafterna att busa med morbror en hel dag.

Alice stylade lite för Fabian genom att resa sig upp och stå utan stöd.
Han tittar med stora ögon på henne när hon reser sig.
Funderar väl vad hon håller på med för konster.

Fabian körde samma ritual ikväll som igår. Åt välling lade sig, kom upp igen, lekte en stund, bajsade, åt välling igen och somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar