Summa sidvisningar

måndag 5 januari 2015

Mer skratt än gråt

Hur ska vi kunna vända tillbaka dygnet på onsdag när Robert börjar jobba igen.
Fabian den lilla knasbollen har varit så olikt sig på kvällarna.
Uppe och nattsuddat till tolv fast han varit jättetrött.
Har inte kunnat slappna av och somna.
Peppar peppar så somnade han runt 21 idag och sover än.
När han varit uppe sent har han ju sovit länge på morgonen också och det är ju inte fy skam.

I morse hade vi lite "morgonmys". Skulle ner på stan och äta lunch med Roberts föräldrar.
Fabian inventerade skafferiet innan vi skulle gå.
Jag missade att kolla mig i spegeln innan vi gick ut.
Eller rättare sagt jag avskyr att se mig i spegeln och undviker dom helst.
När vi kommer hem säger Robert att jag har värsta rufset bak i håret.
Snyggt, vad ska hans föräldrar tro om mig nu?
Att jag blir skändad av deras son.

När vi gick hem från lunchen så somnade Fabian i vagnen.
Sov på balkongen i två och en halv timme.
Sover han bra på dagen brukar han oftast sova bra på natten med.
Robert åkte och kastade skräp och handlade.
Jag somnade sittandes i soffan. Satt för att jag inte skulle somna ifall om Fabian skulle vakna på balkongen.
När Robert kom hem vaknade jag sittandes och Fabian sov skönt nån timme till efter det.

Jag har pysslat och sytt lite idag också. Lite mössor efter önskemål.
Sen ett tips till alla hjärtans dag. En tavla i hjärtform.

Imorgon ska jag sy ett förkläde till Robert. Idag har jag känt mig mycket bättre i humöret än dagarna innan.
Men det behövs inte mycket för att hela världen rasar igen.
Ett ynka mejl var det sist....
Nu ska jag gå och borsta håret, tänderna och lägga mig.

1 kommentar:

  1. Ta dig tid att stå framför spegeln ibland...Då kommer du en vacker dag att se det vi alla ser...nämligen att du är JÄTTEFIN!!! Kram, Karin.

    SvaraRadera