Summa sidvisningar

tisdag 27 januari 2015

Kalasdag

Fabian har somnat och jag sitter och kollar på Biggest Loser.
Såg Robert fladdra förbi ett par gånger i intron.
Robert vägde sig i morse och har nu gått ner 52 kilo sen operationen i augusti.
Han mår bättre än på länge.
Det är han som har den mesta energin och orken av oss båda nu.
Det är helt underbart att kunna vara ute och gå tillsammans igen utan att han ska behöva få ont i hela kroppen.
Nu kan han handla kläder i vanliga butiker igen.
Innan fick vi alltid åka till Borlänge där det finns Dressman XL.

Vi gick ner på stan på förmiddagen för att jag skulle bjuda honom på födelsedagslunch.
Av ren vana så betalade Robert själv.
Jag låtsades som att det regnade ;)
Vi har ju samma ekonomi så det har väl ingen betydelse egentligen.
Men det känns ju som att det är jag om det är mitt kort som dras.

Det var en strålande fin dag ute idag.
Efter lunchen gick vi till Dressman och köpte ett par byxor en tröja och några kallingar till Robert (som han också fick betala själv).
Det är nåt med Robert och kalsonger.
Dom han har är i stort sett ett enda hål med resår.
Men ni ska inte tro att man får kasta dom för det.
Nä, jag får smygkasta dom när han inte ser.

Nu har han nya snygga hela kallingar ett tag igen.

När vi kom hem somnade Fabian och så fick vi besök av Fanny och Selma.
Sen kom Jesper också.
Det är så himla mysigt att bara sitta med Selma i famnen.
Nosa och gosa lite med henne.
Idag fick både jag och Robert varsitt leende av henne.
Helt underbart ♡

Roberts föräldrar och hans kusin kom hit på fika. Roberts mamma hade med sig en fantastiskt god Italiensk smörgåstårta som hon gjort.
Elin och Alice kom också hit en sväng.
Imorgon kommer alla mina barn hit.
Vi blir så många när vi är allihopa så vi får dela upp kalasen på två dagar.

Jag har sytt en sån mjuk och skön filt till Semla idag.
Sen har jag sålt min första tavla i form av ett foto.
En bild som jag (och inte bara jag) gillar jättemycket.
Den ser nästan ut som en akvarell målning.

Imorgon ska vi till förskolan Hästberg som är en speciell förskola för barn med särskilda behov.
Det är öppet hus som vi är inbjudna till.
Det ska bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar