Summa sidvisningar

måndag 29 december 2014

Shopping, bio och vin

RsI morse fick jag ligga och dra mig en stund medan Robert gick upp med Fabian.
Gick upp när kaffedoften nådde näsan.
När vi gjort oss iordning åkte vi till Borlänge för att kolla rean på kupolen.

Robert fyndade två par jeans, ett par pyjamasbyxor och en t-shirt för 350:-.
Jag höll på att få en panikångestattack när vi var där och skulle äta.
Folk överallt, svetten rann av mig och allt började snurra runtomkring mig.
Jag fick stå och hålla i mig för att inte ramla omkull.
Hatar när det blir sådär.
Jag fixade inte ens att gå i butikerna. 

Vi åkte hem när Robert hittat sina fynd. Han fixade mat när vi kom hem och mormor, Rasmus och Felix åt här med oss.
Mormor skulle vara barnvakt och vi andra skulle gå på bio.
Exodus hette filmen. Bra men lite seg och väldigt lång.

Robert ville att vi skulle gå ut och ta ett glas vin eller öl efter filmen.
Jag fick panik av bara frågan. Tjock och ful och klädd som en slashas.
Vi gick hem och jag velade hela tiden.
Känner mig så tråkig som aldrig gör nåt. Tycker synd om Robert som har världens tråkigaste fru.
Frågade mamma när vi kom hem om hon ville stanna en stund till om vi skulle gå ut en sväng.
Självklart var det inga problem. Tvärs om, hon tyckte absolut att vi skulle gå ut.
Jag bytte kläder, drog några djupa suckar så gick vi ut.

Hade jättetrevligt med min älskade man.
Vi tog ett glas vin och en öl. Pratade, skrattade och tittade på folk.
Alldeles lagomt.
Sen gick vi lite smålulliga hem genom ett snöigt Falun.

Har haft en bra dag trots ångestdippar.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du är söt.. alls inte tjock eller ful. :)
    Ibland är man sin egen värsta fiende tyvärr.

    SvaraRadera