Summa sidvisningar

lördag 13 december 2014

Loppislördag

Efter en knölig kväll igår så sov Fabian ända till halv nio i morse.
Kollade lite Lucia på tv och drack kaffe i lugn och ro.

Sen åkte vi iväg på lite loppisar. Blev några små fynd men hittade inte det vi sökte dock.
Hittade en utomordentligt passande och perfekt julklapp till Robert. En fåtölj med inbyggd potta. Då skulle han kunna sitta kvar även i periodpausarna framför tv'n.
Kunde inte köpa den då han var med.
Fabian somnade när vi kom hem och jag passade på att vila lite också.

Brukar alltid klä granen bara nån dag innan julafton. När julen är firad vill jag bara bli av med den snabbt.
Men ändå tycker jag det är lite mysigt när man har den dom där dagarna före jul.
Idag hade vi så tråkigt och inget att göra jag och Fabian.
Då tog vi fram granen och nu står den så grann och lyser i rummet.
Några kulor fattigare nertill än när den var klar dock.
Dom ligger spridda lite här och där som ett mindre bollhav.

Vi tog en liten kvällspromenad efter att ha klätt granen.
När vi kom hem igen stötte vi på vår trevliga granne som bor bredvid oss.
Det är mor och dotter som bor vägg i vägg med varandra.
Gav dom varsin tavla i form av julbock som jag gjort.
Dom blev så glada och tacksamma. Det gör mig glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar