Summa sidvisningar

lördag 20 december 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Robert är ute och äter med jobbet.
Fabian sover.
Jag har precis ätit en låda med potatisgratäng och kycklingspett från Hemköp.
Snart ska jag gå och hänga tvätt nummer fyra för dagen.
Tur man har egen tvättmaskin säger jag bara.

Har tvättat kuddar, filtar, sängkläder, morgonrockar, handdukar och kläder i mängder.
Lite svårt när det bara kommer utan föraning.
Då blir det lätt lite kräks här och där. Han har feber också lilla plutten.
Han får i sig smooties som han får behålla i alla fall.

Imorgon skulle vi ha bakat julgodis men vi får skjuta på det lite.
Jag minns när Felix var lika gammal som Fabian är nu.
Då fick han magsjuka. När han piggnat i fick hans tre syskon magsjuka alla tre samtidigt.
Jag bäddade åt dom i solsängar nere i vardagsrummet med en hink uppställd mellan varje säng.
Dom var ju 4, 5 och sju år då.
Jag fick springa som en tätting och tömma spyhinkar stup i ett.
Jag sov på soffan nere med dom så vi var samlade på ett ställe i huset.
Felix som var pigg igen tyckte det var jätteskoj med alla sängar i rummet och sprang runt och hoppade mellan sängarna.
Det var inte allt för populärt bland dom spysjuka syskonen :)
Har en sån rolig bild på det där nånstans. Tre utslagna stackare i sina sängar och ett busfrö med världens leende skuttandes i soffan.

Alice blev hämtat av sin farmor i lunchtid. Så trist att det skulle bli såhär just när hon skulle sova här.
Jag var in och skulle väcka Robert vid sju i morse när Fabian vaknade för att jag var så trött.
Men han och Alice sov så sött. Hon låg tätt intill honom och det såg så mysigt ut att jag inte hade hade hjärta att väcka honom♡
Jag hoppas vi får låna henne igen en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar