Summa sidvisningar

lördag 15 november 2014

Mediciner eller inte

Började dagen med en kopp kaffe och sy en fleecemössa till Fabian.
Har sytt lite fler mössor att med till julmarknaden också.
Vi tog en tur hela familjen på lite loppisar.
Fyndade en bultbräda till Fabian och Robert köpte några filmer.

"Pratade" (skrev) med en kompis igår kväll. Hon har också mått dåligt en längre tid och äter nu medicin för det och går i terapi. Hon mådde riktigt bra idag tack vare medicinsk behandling.
Började till och med att tycka om sig själv igen.
Jag längtar till den dagen jag också kan få känna den känslan igen, att tycka om mig själv...

Jag har så svårt att ta hjälp och ska helst  bara vänta ut och hoppas att det löser sig själv.
Att ta hjälp av en samtalsterapeut tog långt tid innan jag tog steget att ringa dit.
Och det fungerar ju jättebra för mig att gå dit idag.
Min läkare på Previa har flera gånger föreslagit att jag ska ta medicinsk hjälp. Även terapeuten har fört det på tal.
Jag kanske ska ge det en chans.
Att må som en bergochdalbana är inte alls kul. Varken för mig eller min familj. Det sliter på oss alla.

Jag är ju faktiskt inte ensam om att må såhär och/eller att få hjälp för det.
Men det är fortfarande lite skam över det.

Hittade lite söta bilder på Fabian som liten plutt. Han hängde alltid med sina armar rakt ner.
Inte nåt vi reagerade särskilt på då men nu i efterhand ser det inte riktigt normalt ut.  Otroligt vad tiden går, nu är han en stor pojke.
Eller en liten pojke i en stor-pojke-kropp.
Han är världens bästa Fabian ♡

4 kommentarer:

  1. Se medicinen som kryckor för själen ..
    Bryter du benet har du kryckor..
    Är själen stukad måste den få stöd och hjälp !!
    Har själv varit där du är och vet hur jobbigt steget är till att ta medicin.. Men jag kapitulerade och tog emot den som kryckor för själen.
    Hoppas du testar iaf och ger det en ärlig chans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kryckor för själen var verkligen ett bra uttryck <3 Har bestämt mig för att ge det en chans

      Radera
  2. Så otroligt bra att kalla vissa mediciner för "Kryckor för själen"... Det är ju precis så det är. Jag kan förstå att det känns motigt att börja använda en medicin regelbundet. Man vill ju klara av allt på egen hand men ibland behövs det lite extra hjälp för att komma dit man vill. Du vill bli gladare, må bättre, se livet från den ljusa sidan... För att nå dit lite raskare, kan någon form av medicin vara en god hjälp på vägen... Lyssna på vad din terapeut och läkare säger. Det kan vara värt att prova det ett tag. Om du gör det, så kom ihåg att det tar tid innan du känner av någon förändring. Ha inte för höga förhoppningar i början... Hoppas du ska komma fram till ett beslut som du känner dig bekväm med. Stor kram, Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kryckor för själen var det bästa jag hört på länge <3
      Kramar till dig Karin!

      Radera