Summa sidvisningar

lördag 22 november 2014

Mat och baklördag

 Ikväll får vi hem lite vänner på middag. Det ska bli riktigt trevligt. Robert var så exalterad över att börja med maten så han hann inte ens hoppa ur morgonrocken innan han började.
 Han började med att förbereda efterrätten som blir hemgjord citronglass med färska hallon och hembakta kolakakor.
 Den halvnakne, galne kocken! Som för övrigt gör allt för att försöka att få visa upp sin mustasch.

 Fabian tyckte det var jobbigt och blev trött.
 Längtar tills ståskalet är klart. Då kan han stå med vid bänken som en stor kille och "hjälpa" till. Nu blir det att han får lov att sitta lite bredvid för att se vad vi håller på med.

 Till varmrätt ska vi göra en paj så det kommer bilder på den när den är klar.
 Kolakakor är så himla gott!

 Fabian tröttnade på oss i köket och hoppade in på sitt rum och lekte lite istället. Nu sover han gott på balkongen i vagnen. Jag har även hunnit färga bort dom grå i håret idag. En mycket effektiv och trevlig familjedag.
 Gjorde världens godaste kycklinggryta med färsk pasta häromdagen. Jag brukar oftast bara tjoppa ihop en massa och oftast tycker jag att det är då det blir godast. Den här gången överträffade jag mig själv lite extra så jag måste tala om hur jag gjorde så ni kan göra hemma.



 Hade en påse med kycklingfiléer jag skar i bitar och brynte på och så i med lite lök. Kryddade med cayennepeppar, paprikapulver, salt och curry. 
Hade sen i en burk med champinjoner.
1 burk cantadou 4 peppar
1 burk färsktost fruktig curry
1 flaska flytande créme fraiche
 2 förpackningar kelda laga mat 4%
Till sist lite syltad röd paprika på burk.

Det här blev Roberts nya favoriträtt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar