Summa sidvisningar

tisdag 18 november 2014

En ledsam promenad idag

Fabian var lite krånglig i natt som var. Var vaken ett par timmar mitt i natten och vid tre gick jag upp och gav honom välling.
Han somnade om efter den tack och lov.
Sen sov han till halv nio i morse och det gjorde ju inget.
Var lite knölig på morgonen också, så efter kaffe och välling klädde vi på oss och gick ut.

Vi gick en bra runda och han låg och mös i vagnen som han brukar göra.
Vi stannade till i kålgården och tittade på änderna som det stod en man och matade. Det var massor med änder och Fabian ville inte gå därifrån.
Till slut måste vi gå och han blev sur. Mötte två arbetskamrater jag inte sett på ett tag.
Kunde dess värre inte prata med dom för Fabian blev så ledsen så att tårarna rann på honom. Inte alls likt honom.
Ville inte varken sitta eller ligga i vagnen.
Till slut satte jag på Teletubbies på mobilen och hängde fast i suffletten på vagnen. Då blev han nöjd igen.
Låg nöjd och belåten i vagnen och tittade på dom.
När vi gick efter slaggatan hörde jag Robert ropa rätt som det var.
Han hade körprov så vi gick med honom och fikade lite.

Sen hem och åt lunch.
Vi var upp till secondhand och kollade lite. Sen skulle Robert bort på kvällen.
Mamma var hit och lekte med Fabian och badade honom.
Jag hann röja undan all tvätt och dammsuga under tiden.
Jag har även hunnit göra några tavlor och så hjälpte mig mamma att nåla lite mössor som jag ska sy ihop imorgon.
Då kommer Elin och Alice hit på eftermiddagen.

På förmiddagen ska vi till BVC och väga och mäta Fabian.
Få se hur det går. Han blir mer och mer bestämd för var dag som går.
Han går inte att lura på något som helst vis.
Att väga honom kan nog gå bättre än mäta. Han kan ju sitta på vågen.
När dom är små så ligger dom ju på ett bord när man mäter dom.
När dom är stora som Fabian är så brukar dom stå mot väggen och mätas där.
Nu kan ju inte Fabian stå och han är alldeles för lång för att ligga på bordet och mätas.
Vi får se hur dom löser det imorgon.
Nu ska jag sova bredvid en mycket nöjd man.
Det är inte bara mustaschen han är nöjd över idag.
Färjestad gjorde mål och vann med bara 7 sekunder kvar av matchen.
Det vart ett vrål utan dess like här hemma :-)

Natti natti ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar