Summa sidvisningar

måndag 24 november 2014

Det osar bränt...

Fabian sov länge i morse, ända till halv nio.
Robert fick mersmak på att baka och pyssla i köket så han började att baka kakor och göra glass i morse igen.
Glassen blev bra.
Kakorna blev sådär....
Vi satt och åt lunch när Robert hastigt reste sig och och sprang ut i köket.
Då hade kakorna varit inne i över tjugo minuter.
Istället för dryga tio minuter.
Vi har en skjutdörr mellan kök och hall och som tur var kom han ihåg  att dra igen den.
Fabian sov och hade han inte skjutit igen den så hade brandvarnaren garanterat slagit igång!

Det blev helt grått i hela köket när han öppnade ugnen och tog ut plåten.
Det var nog dom svartaste kolakakor jag sett :-)
Jag skulle vara snäll och baka nya när han var på jobbet.
Höll på att bränna dom med fast jag hade ställt timer.
Dom gick att äta i alla fall.

Jag har sytt ett gäng mössor till julmarknaden också.
Står inte på förrän den är nu.
Imorgon ska jag till min samtalsterapeut igen. Sen ska vi till ortopedtekniska och prova Fabians förlängda ståskal som kommit.

Igår när vi satt i soffan så tog Fabian tag i mig och tog i allt han kunde.
Han lyckades för första gången resa sig till stående halt själv utan hjälp.
Åh vad man blir varm i hjärtat av alla förstagångs händelser♡

Fabians brorsor har varit här och lekt med honom idag.
Han blir så himla glad när dom är här. Han skrattar och dom härjar runt och jagar varandra. Det syskonkärlek det, spelar ingen roll hur stor eller liten man är.

Till middag gjorde jag fiskgratäng och hemgjord potatismos. Så jädra gott!

Funderar på att skicka in och anmäla  Robert till Hela Sverige bakar.
Jag anmälde ju honom till Biggest Loser och då kom han ju med ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar