Summa sidvisningar

onsdag 8 oktober 2014

Tack och lov för jordfelsbrytare!

I morse sov Fabian (hör och häpna) ända till kvart i nio!!
Lite typiskt kanske då vi skulle vara ut till Grycksbo klockan 10.
Skulle plocka upp Fanny för att åka och titta på lite bebiskläder hon skulle köpa.
Jag köpte lite till Alice också.
När vi shoppat klart där så åkte vi till nästa tjej och handlade till Fabian med.
Måste rensa ur allt smått i hans garderob innan jag kan plocka upp det vi köpte till honom. Massor med fina kläder.

På eftermiddagen när Robert jobbat klart åkte vi och skaffade lite mer material till mina tavlor.
Jag pysslar lite när lusten faller på och tillfälle ges.
Den 7 december är julmarknaden vid gruvan. Så jag har tid på mig att göra saker. Jag har ju redan en massa gjort också.

Ibland när Fabian sover så passar jag på att vila själv med.
Ibland har jag massor med energi och ibland är jag helt slut och orkar knappt hänga tvätten.

Robert gjorde Moussaka till middag idag. Det knastrade lite i ugnen när den stod inne men jag tänkte att det skvätte väl för att det var varmt.
En kort stund efter att han tagit ut den ur ugnen så gick strömmen.
Han gick och kollade säkringar och jordfelsbrytaren hade slagit ifrån.
Han slog på den igen och strömmen kom tillbaka.
Tyckte spisen lät konstigt men reagerade inte särskilt.
Tjopp så blev det mörkt igen.
Han slog på den igen och jag stod i köket. Hörde hur det började att knastra i spisen igen när strömmen kom tillbaka.
Han slog av strömmen till bara spisen och det blev tyst.
Jag drog fram spisen och såg att det rann vatten efter väggen från fläkten och ner i uttaget till spisen, därav knastrande.

Fruktansvärt obehagligt!
Mina tankar gick genast tillbaka när vi bodde i Grycksbo och hyrde av Gruvstaden. Då hände precis samma sak förutom att det kan inte ha funnits någon jordfelsbrytare där då.
För då tog det eld bakom spisen så lågorna slog ut ur kontakten.
Fick slå av strömmen och elden slocknade!
Hade vi inte varit hemma då hade det kunnat gå riktigt illa.
Ringde jouren för det här var en fredag kväll som det hände.
Fick till svar att dom kunde inte fixa sånt på helgerna så vi fick vara utan spis hela helgen.
På måndagen kom det nån vaktmästare och bytte eluttaget (som hade smält av branden) han sa att det blev kondens i fläkten som man var tvungen att tömma ibland.
Hur sjutton ska man kunna veta nåt sånt?
Ska kolla ordentligt i fläkten här imorgon men även ringa så dom får komma hit och titta. Nu törs vi inte använda spisen igen och strömmen är fortfarande av till den.

Sen vår granne brann inne när vi hyrde mosters hus så är bränder och brandrök nåt som sätter skräck och panik i mig.
Fruktansvärt obehagligt.

Något annat obehagligt är att Elin blev jättedålig och både kräktes och blev dålig i alla öppningar efter att ha ätit på McDonalds idag.

Hamburgaren hade smakat konstigt och hon hade fått en ny. Även en personal hade smakat på hennes burgare, han kanske också sitter hemma på toa nu med en hink i knät...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar