Summa sidvisningar

torsdag 23 oktober 2014

Så lite kan göra så mycket

Idag var jag, Fanny och Fabian hem till mormor med en liten blomma.
Hon var inte hemma så vi ställde den på bordet i köket.
På sin ytterdörr har hon en griffeltavla där vi skrev "Love you".
Hon ringde mig sen och sa att hon sett spår efter oss där.
Jag tog förgivet att hon menade blomman. Tills hon sa -men en blomma också!
Då stod hon i hallen när hon ringde och hade inte hunnit in i köket.
Hon är så himla bra min mamma. Hon ställer alltid upp när det är något.
Både för mig och min bror.
Hon är helt fantastisk ♡
Hon blev glad för den lilla blomman och hälsningen också.

På eftermiddagen fick jag också en liten överraskning.
Min gamla dagmammas dotter var hit med lite saker som jag gett min dagmamma för många många år sen. Tant Iris hette min dagmamma, egentligen bara Iris men jag kallade henne alltid för Tant Iris.
Glömmer aldrig när hon fyllde 50 och jag var så ledsen för att jag trodde att hon snart skulle dö för hon blev så gammal.
Nu är jag snart 50 själv. Tant Iris gick bort för ett par år sen.
Hennes man var alltid tomte för oss på julafton.  Något han även var ett par år till mina barn när dom var små med.
Helt otroligt när man tänker efter.
Åh vad jag tyckte mycket om dom. Det var så kul att dom sparat tavlan och till och med breven som satte fast på baksidan om den.
En liten ros fick jag med.

Tänk vad en sån liten sak kan betyda mycket. Det finns väl inget roligare än att ge någon lite uppskattning, nästan roligare än att bli uppskattad själv :)
Nä då, det är fantastiskt kul att få lite uppskattning. Det lever man på länge.
Nu ska jag ligga och lyssna på regnet som smattrar mot rutorna tills jag somnar.
Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar