Summa sidvisningar

måndag 20 oktober 2014

Positiva besked

För ett tag sen så var det dags att söka om nytt vårdbidrag för Fabian.
Sist vi sökte blev vi beviljade en fjärdedels bidrag.
Det känns som ett lotteri om man får något alls eller inte.
Det lät lite så med hon jag pratade med också.
Hon tar bara emot all information sen är det en annan människa som beviljar eller ger avslag.
Men hon höll med om att Fabian var långt ifrån en normal tvååring och i mycket större behov av stöd och hjälp.

Idag kom svaret från försäkringskassan och vi har fått beviljat vårdbidrag.
Dessutom utökat till ett halvt!
Så jäkla skönt!!
Förutom det positiva beskedet så har det varit en neråt dag.
Jag är en usel fru som inte har maten klar när min man kommer hem efter en arbetsdag.
Jag tvättar varje dag men kommer aldrig ikapp.
Jag ser ut som ett lass skit och orkar inte ens ta tag i att färga håret.
Idag hade jag för en gångs skull haft på mig lite foundation och mascara.
Helt i onödan för det grinade jag snart bort....

Jag måste ta tag i och ringa ett assistans bolag igen. Men jag har varken ork eller lust att ta tag i saker just nu.
Det känns som ett nederlag varje gång man ringer någonstans och det bara är negativa svar och besked man får.

Idag kom ju faktiskt ett positivt besked så jag kanske ska hoppas att det fortsätter så och ringa igen.

2 kommentarer:

  1. Vet inte vilket assistansbolag du pratat med. Men Humana har en jurist som hjälper till med frågor gällande rätt till assistans. Kontakta dom om det inte redan är de du pratat med. De har ett kontor här i Falun. / Petra

    SvaraRadera
  2. Så bra att ni får mer vårdbidrag!! Cathrine, jag tror att din man älskar dig lika mycket även de dagar du inte är nysminkad, piffad i håret och har maten på bordet.... När det kommer till tvättkorgen, så finns det ingen botten i den. Det är väl inte vetenskapligt bevisat...men nästan iaf... ;-) Kram, Karin.

    SvaraRadera