Summa sidvisningar

onsdag 29 oktober 2014

I väntan på att Fabian ska somna

I morse kom mamma hit för jag var tvungen att vara iväg på ett möte.
När det var slut gick vi och mötte upp Robert och åt lunch på China Thai.
Han har inte velat gå ut och äta då han tyckt att det känts som slöseri när han inte kunnat frossa i sig utav buffén som innan operationen.
Vi pratade om det en gång när vi åt lunch ute för en 2 för 1 kupong.
Jag sa att i så fall så skulle ju inte jag, eller mamma som äter som en liten fågel nånsin kunna äta buffé.
Man äter ju det man orkar sen är det bra.
Det fick honom att tänka om.
Han fick ett kort efter operationen han kan visa upp så kan man på vissa ställen få äta lite billigare då han inte får i sig så mycket.
Idag fick han tio kronor rabatt på buffén vi åt.

Jag hämtade Alice på eftermiddagen så att vi fick mysa lite och Elin lite tid för sig själv.
Vi gick ut en sväng och mötte upp Fanny som kom med bussen.
Hennes Jesper skulle bort så hon ville sova hos oss i natt och det får hon så gärna göra.
Vi skulle äta sushi till kvällen. Tyvärr gick det inte så bra för Robert då han kräktes upp sin mat sen kan han inte äta mer.
Om första tuggan blir fel, om han äter för fort eller inte tuggar riktigt så lägger den sig som ett lock i strupen och sen kommer allt upp igen.
Tycker så synd om honom när det blir så men det är väl en sak man lär sig med tiden.
Han har i alla fall minskat 36 kilo sen augusti och det är ju faktiskt.
Den som tror att en Gastric By Pass är en enkel genväg tror helt fel kan jag lova.

Jag körde hem Alice när det började bli läggdags för Fabian.
Satt och pratade med henne i bilen hem men tyckte att hon var lite tyst.
Det är inte långa biten att åka men hon han somna av totalt.
Elin bar in henne utan att hon vaknade men när hon skulle klä av henne vaknade hon till.
Fabian somnade också ovaggad strax efter sju.
Tre timmar senare vaknade han och vägrar somna om. Nu har alla lagt sig, jag sitter uppe och väntar på och hoppas att Fabian snart ska somna igen.
Det har varit knas med hans sömn ett längre tag nu.
Har varit så bortskämda med att han sovit hela nätterna så nu blir jag helt slut när jag får gå upp flera gånger per natt.
Ibland vara uppe ett par timmar innan han somnar om också.

Vi får se vem som vinner kampen, Fabian eller jag...

Jag glömde lägga upp bild på en ljuslykta jag gjorde igår, så jag gör det nu :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar