Summa sidvisningar

fredag 3 oktober 2014

God morgon!

05:20 vaknade Fabian och var ledsen så han fick komma in till oss då.
Han låg alldeles stilla och myste en timme men somnade inte om så vi gick upp.
Mjölken till kaffet är slut så dagen började ju sådär...

Robert brukar ofta säga att han längtar tills han får höra små fotsteg och en liten Fabian som kommer och kryper ner till oss. 
Sånt som andra föräldrar kanske är trötta på att deras barn gör.
Sen vi fick Fabian så har vi båda två fått ett helt annat synsätt på funktionshindrade. Vi ser dom på ett helt annat vis och man ser hur andra tittar på dom för att dom är annorlunda.
Jag blir alldeles varm när jag ser dom. Ser alltid så nöjda och glada ut.
Vilka unika fantastiska människor, stora som små.
Tiden har som stannat med Fabian. Han är fortfarande ett år fast han snart fyller två.

Träffade min gamla dagmammas dotter på stan igår.
Hon hade när dom städat ur föräldrahemmet hittat lite saker från när jag var liten. Bland annat en ljusstake som jag gjort till min dagmamma som jag kallade Tant Iris när jag var två år.
Oj, sa Robert. Kunde du göra såna saker när du var två!

Ja, man ska inte jämföra och Fabian är unik. Men när man ser på Instagram och andra sociala medier hur dom jämngamla med Fabian gör massor med saker.
Dom står med och bakar, dom målar och pysslar och gör saker. Läser böcker tillsammans och pratar och sjunger.
Sånt går inte alls att göra med Fabian. 

Jag tror att vi kan mysa och kramas desto mer med Fabian än hans jämngamla. Han älskar att sitta i famnen och gosa. Vilken annan tvååring har ro i kroppen att sitta still och göra det?
Nu har min lilla älskade pojke somnat om igen.
Jag ska försöka att sy en värmande "påse" som man kan fästa på bärselen så inte Fabian fryser när vi ska på marknad i Rättvik.
Robert är ledig idag så det blir en familjedag ♡

Ha en riktigt skön fredag!

1 kommentar:

  1. Ja man ska inte jämföra barn, men det är så lätt att man gör det.
    Varje barn är unikt på sitt vis!

    Ja inte är det många två-åringar som vill sitta och mysa speciellt länge, så njut av det!

    SvaraRadera