Summa sidvisningar

onsdag 15 oktober 2014

Fina presenter och bullbak

 Fabian fick så fina, mjuka och sköna kläder av mormor. Tyvärr var byxorna väldigt vida nertill men det löste vi genom att köpa lite mudd och sy på. Sin sköna dunjacka gillar han verkligen.
 Vi hade planerat baka tillsammans, men ibland blir inte allt som planerat. Fabian som helst vill krypa in under skinnet på mig har jag fått burit i bärselen inne. Vi fick gå ut en sväng i vagnen till slut medans Robert var hemma och gjorde i ordning bulldegen.
 Det var första gången nånsin som han bakade och gjorde en deg. Jag gör det i alla fall vart tionde år ;) Vi var väl ute nästan en timme och gick så när vi kom hem stod degen på jäsning. Det blev en väldigt bra deg och när det var dags att baka ut bullar så tog jag över.
 Här står bullarna på höjd och jäser under handduken.

 Medans jag gräddade bullarna så lekte Fabian och Robert på rummet. På förmiddagen idag hade vi besök av en annan Fabian som är några månader äldre än vår Fabian. Hans mamma och lillasyster var också med. Dom var hit med lite tyg så ska jag sy en fleeceoverall till deras Fabian av det.


 Bullarna blev både snygga och goda och inte som kakorna, bara goda...


 Det var en jättetrött Fabian som somnade skönt i pappas famn faktiskt ikväll. Han höll på att somna hos mig medans Robert gjorde välling. Jag städade rummet och Fabian åt välling i pappas famn sen slocknade han direkt.
 Av faster Sara fick han den här soliga kudden och nya sängkläder till nya sängen. Dom är nytvättade och hänger på tork innan han kan sova i dom.

2 kommentarer:

  1. Mums!! Bullarna ser jättegoda ut! Det är inte mycket som slår en nybakad bulle och en kopp kaffe. Nam, nam!! :-) Karin S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde som när man var liten. Tog en varm bulle och ett glas kall mjölk :-) Åhh så gott det var!!!

      Radera