Summa sidvisningar

måndag 13 oktober 2014

Baka är inte min starka sida

 Jag vaknade på helt fel sida i morse. Ingenting kändes bra. Har sovit dåligt i flera nätter för att stackars lilla älskade Fabian inte kan slappna av och sova på nätterna. Har varit som att ha en virvelvind i sängen som emellanåt sparkat av en revbenen. Han har tagit upp 90 cm själv av vår 180 cm breda säng då han ligger helt på tvären och sover. Huvudet i ryggen på Robert och fötterna mellan mina revben.
 Han är så mammig att han skulle nog helst vilja sitta fast vid mig hela dagarna. Älskade lilla pojken. Kan inte tala om vad som är fel heller.
 När Robert gick och jobbade så kom Fanny hit och höll oss sällskap. Vi skulle baka lite inför Fabians kalas som vi ska ha på söndag. Bakade syltkakor och kolakakor. Fanny tappade sin i golvet det tyckte Fabian var lite konstigt ställe att lägga den på.

 Fabian och Fanny hade mysstund i soffan medans jag bakade. Jag kände hennes lilla bebis sparka för första gången idag. Så himla mysigt.


 Imorgon blir den här lilla killen hela två år. Helt sjukt vad fort åren går. Känns som igår vi var på BB och blev igångsatta och jag ville bara gå hem igen och strunta i allt. Två år med massor av lycka, glädje, gråt, kämpa och kärlek har vi haft.
 Det här med att baka är inte min starka sida. Jag gillar inte ens att baka. Kakorna blev i alla fall väldigt goda även om dom inte var så snygga.
 Jag är så sugen på att försöka göra en snygg tårta tills på söndag men jag vet inte om jag får till nån. Så fort jag känner den minsta lilla stress eller press så blir jag helt kaos inombords. Jag måste ta allt i min egen takt och när lusten faller på. Jag fattar inte varför jag ska stressa upp mig så hemskt för allt.

 Något som får mig att slappna av är att sitta och sy eller pyssla med något annat och ha musik på. Det finns inte sy mycket tillfälle till det just nu när Fabian är inne i en lite knasig period han med. Vi är nog lite trötta och slutkörda allihopa just nu. Robert mår inte heller bra. Han är också trött, har svårt med maten och har kräkts flera gånger sista veckorna. Maten liksom fastnar i halsen på honom och han kräks upp den igen, sen finns ingen vidare matlust kvar att sätta sig till bords och fortsätta äta.

Lägg till bildtext
Fabian somnade då om så skönt i sin säng i morse med sin gosiga lilla kanin hållandes mot kinden. Det är värre med sovandet just nu. Klockan är snart 23 och han kan inte slappna av och sova. Försökte kolla honom i munnen idag, han dreglar massor och jag tycker att det ser ut som en kindtand är på väg bak men jag kan ha sett helt fel också. Det är verkligen inte det lättaste att få titta i hans mun. Bara att borsta tänderna är ett helt äventyr som gör en svettig innan det är klart.

Imorgon blir han två år. Älskade pojken vår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar