Summa sidvisningar

fredag 19 september 2014

Det blev inget rumsbyte

Den här dagen har bara rasslat till så var det kväll.
Rasmus kom och hjälpte mig att möblera om på mitt pysselrum.
Jag hade ju tänkt byta rum med Fabian först, men jag hade inte mage att göra det.
Han tycker så mycket om sitt rum. Jag vill inte röra till det för honom.
Han är en sån vanemänniska och har sina rutiner som man inte får rubba på redan.

När Rasmus var liten var han likadan. Vi bodde i ett stort hus då, sju rum och kök.
Dom andra syskonen bytte rum med varandra stup i ett och möblerade om.
Rasmus han hade sitt rum tills den dagen han flyttade hemifrån.
Han trivdes och var trygg i sitt rum, precis som Fabian gör.
Det blev en hel del ommöblering i mitt rum idag.
Ändrade och flyttade och skruvade av och på ben om vart annat.
Det blev rätt bra till slut. Nu har jag både arbetsbänk och symaskin i samma rum. Tidigare hade jag symaskinen i vårt sovrum. Nu blev det mer plats där inne också.

Vi gick ner på stan och handlade och fick komma ut och få lite luft efter en hel dag inne när jag var klar med rummet.
Vi stannade till på Smak på vägen hem, jag fick ett glas rose' och Fabian fick sin livs första egna glass.
Fast Robert fick ju såklart hjälpa honom att äta.
Vilka dagar vi haft, rena sommarvärmen. Det gäller att ta vara på tiden och njuta av värmen så länge den är här.
Det står inte på förrän det är mörkt och kallt ute.
På måndag börjar Robert jobba igen.
I morgon ska han gästblogga och skriva om tiden efter operationen och hur det känns.  

Jag ska börja med ett nytt vagnprojekt, tänkte tejpa chassit i en tuff camouflage färg.
Det kan nog bli rätt häftigt tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar