Summa sidvisningar

fredag 22 augusti 2014

Syr och pysslar medans Fabian sover



Igår var vi ner på stan jag, Elin, Fanny och Fabian för att kolla på tyger. Elin hittade lite tyg men jag köpte inget. Hade några stuvbitar hemma jag tänkt så gardiner av men dom passar inte in nåt fönster.
Kom på att jag kan ju sy kuddar av bitarna istället. Sagt och gjort, på förmiddagen när Fabian sov (han tyckte för övrigt att kl 05:00 var en bra tid att gå upp i morse) då började jag att sy.
Hann göra två kuddar innan han vaknade.
Knapparna i ena kudden är riktigt gamla. Dom kommer från en skinnsoffa vi hade när jag var liten. Den som spar han har :)
Jag måste börja lära mig att stänga toalettdörren riktigt nu när Fabian blivit så duktigt att flytta sig på rumpan. Idag hade han varit in på båda toaletterna och härjat omkring. Han är så otroligt nöjd när han kan ta sig fram lite själv.


Efter lunch gick vi ut en sväng, en ganska stor sväng. Vi var ute i två timmar, kollade på spår efter bävrar och gungade lite i lekparken. På försommaren sköt dom ihjäl fyra bävrar då dom förstörde så hemskt i parken. Men det finns tydligen fler kvar för nu är dom i full gång igen och det ligger träd huller om buller i parken igen.
Och så tog vi en selfie såklart!
Gungeligung


Nu sover Fabian igen och jag har börjat på två till kuddar :) Man kan aldrig få för mycket kuddar! Får jag inte köpa kuddar så kan jag ju göra dom själv istället ;)

4 kommentarer:

  1. Så härligt kreativ du är!! Kuddarna blir jättefina!! :-) Karin S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Det blev två till kuddar på eftermiddagen när han sov också :-)

      Radera
  2. Dom är jätte fina!! Du borde sy kuddar och sälja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja jag kanske ska ta en beställning på kuddar ;-)

      Radera