Summa sidvisningar

torsdag 28 augusti 2014

Orolig

Det jag varit mest orolig för inför och efter operationen är att det skulle bli komplikationer.
Robert har så himla dåligt läkkött och får lätt infektioner i såren och det blir fula ärr.

Igår när vi skulle gå och lägga oss så behövde han gå på toa.
Han hade inte kunnat gå sen han opererades. Det är vanligt att man blir lite förstoppad efteråt. Man kunde vara förstoppad upp till 4-5 dagar efteråt.

Han gick på toa och Ropade efter en liten stund. Han mådde illa och måste kräkas. Han kräktes och var lös i magen så
Det bara rann ur honom. Det var bara det att det kom ren blod i avföringen.
Jag blev livrädd. Vad skulle jag göra om han skulle svimma av?
Han hade inte mycket att kräkas upp heller så det kom typ bara lite vatten.
När han fått upp det kände han sig bättre.
Fy. Jag blir så jäkla orolig. Han hade även Varit upp på natten utan att jag märkt det. Mådde illa då också och bajsade blod igen men kräktes inte.
På morgonen var det lika igen.

Han ringde Sofiahemmet och dom sa lugnande att det kunde bli sådär och att han skulle sluta att ta Fragminsprutorna. Dom gör blodet tunnare och förhindrar att man ska få blodproppar.
Han får röra sig lite mer och gå promenader inomhus istället.
Han har varit på toa två gånger till men det kommer mindre och mindre för varje besök.
Han har ingen feber och absolut inte ont någonstans. Har inte ens behövt ta någon smärtstillande sen igår.

Fina Susanne var hit med en påse med presenter till Robert. Så himla snällt och hade skrivit så fina ord♡
Fanny och Jesper hade också med en present till honom igår när dom var hit.
Ett riktigt tjusigt mobilskal :)

Nu ska jag snart gå ner på stan och lämna in min mobil.
Den drar ur batteriet jättesnabbt och blir alldeles het.

2 kommentarer:

  1. Hälsa R välkommen till FB-gruppen "Viktopererade Dalarna". Där finns massor av stöd och erfarenhet. Kan kännas tryggt i början. Många erfarenheter stöts och blöta där!
    Hälsa honom också att en operation är inget misslyckande, det är en möjlighet och ett sätt att återvända till "livet"!

    SvaraRadera