Summa sidvisningar

lördag 2 augusti 2014

Morgonpromenad runt Kålgården



Fabian fick ju en fin Nalle Puh av farmor och farfar igår. Den tyckte han mycket om. I morse hade Fabian och Puh puss och kramkalas.


Men man blir trött av att pussas och kramas. Vi gick ut med förhoppningar om att tröttisen skulle somna i vagnen. 
Tji fick jag. Det är i princip omöjligt att slappna av och sova i vagnen numer. Vi gick förbi på Willys och köpte kaffe, det tog nämligen slut i morse. Jag hade tur som fick mig mitt kaffe. 
Bland den värsta starten man kan få på dagen är väl när kaffet är slut.
Robert fick sovmorgon i morse.
Vi övriga gick upp strax efter klockan sju .


Lille Herr-tröttast-i-kommun lyckades hålla sig vaken hela tiden vi var ute och gick.
Vi gick runt Kålgården, blev ca 5 km. 


Vi mötte ett gäng som tydligen hade haft en lååång utekväll. Två "tjejer" i min ålder. Uppklädda till max i högklackade skor och korta klänningar och stora solglasögon på sig. 
Två killar hade dom i släp också.  Lagomt packade och vinglade över hela gångbanan :)
Vi låg i lite olika fas kan man säga :)
Falun är en fin stad med ån som rinner igenom hela staden.


Fina Humleblomster växte i parken nedanför polishuset. Jag tycker att det är så mysigt med parker.
Gillar lummigheten, alla mysiga gångar och fina blommor. 
Ser fram emot den nya parken som kommer att byggas i  närheten av oss. Det finns ingen lekpark i vår ände av stan.
Men efter att ombyggnaden av resecentrum är klar så blir det en fin park i närheten av oss. 
Fabian somnade direkt vi kom hem. Vi får se vad vi hittar på att göra under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar